Search
× Search
Boataround: Zjistěte kolik můžete ušetřit za pronájem jachty
Daniel Vodička

Boataround: Zjistěte kolik můžete ušetřit za pronájem jachty

Pokud si myslíte, že ročně na moře vycestuje jen několik set Čechů, jste na velkém omylu. Jen v roce 2019 využilo portálu Boataround na pronájem jachty tisíce jachtařů.

Ačkoliv společnost sídlí v srdci Evropy, její služby si objednávají zákazníci z více než 40 zemí celého světa. Není se čemu divit, jelikož v rezervačním systému se nachází více než 12 500 jachet a více jak 1000 destinaci - od Lipna po Nový Zéland.

Může se zdát, že Boataround je projekt některého z inženýrů pocházejícího z přímořských zemí. Není tomu tak, naopak, jedná o systém pocházející od československých tvůrců. Stojí za ním Pavel Pribiš a Jana Escher. Tito dřívejší zaměstnanci známé a světově proslulé služby Booking.com se zkrátka rozhodli, že vytvoří inovativní koncept pro rezervaci lodí, který bude fungovat levně a velmi jednoduše.

Jak to vše začalo

„S kamarády z Čech jsme jezdili každý rok na podzim na jachtu do Chorvatska, na loď se nás skládalo několik ,“ říká Pavel. Jezdili jsme přes jednu rodinnou firmu z Kladna a vše jsme řešili většinou emailem. Ani nás nenapadlo, že si můžeme projít nabídky více charterovek na jednom místě a třeba každý rok vyzkoušet jinou loď a jiné místo za dobrou cenu.

Když jsme pak o několik let později v Čechách v roce 2016 spustili náš pilotní web, fungovala zde již spousta agentur a lidé nás moc neznali. „I když nemáte tisíce na marketing, stále můžete nabídnou zákazníkům lepší produkt. A to umíme,“ dodává Pavel. Na jaře 2016 si proto s Janou sbalili kufry a vyrazili přímo za majiteli lodí do Chorvatska, domluvit lepší podmínky pro zákazníky.

„Nebylo to úplně jednoduché, na začátku na nás koukali hodně divně.” Někdy ani nechápali proč vůbec chceme podepisovat smlouvy a proč si ty data nestáhneme z globálních serverů, tak jako ostatní agentury. Stále jsme jim opakovali, že našim záměrem je vytvořit lepší systém, víc transparentní pro zákazníka, a hlavně že je to nebude nic stát. Hodně nám pomohlo, že jsme dlouho dělali pro Booking.com, věděli jsme tak přesně, co chceme udělat.

Potom přišel podpis smlouvy od prvního charteru (Navigo charter v Sukošanu) a postupně se přidávali další a Boataround měl možnost zpřístupnit nové destinace. 

Když už jsme byli přímo na místě, lodě jsme si začali i fotit. Majitelům lodí to moc nedávalo smysl. Říkali nám, že obrázky z katalogu jsou profi a prodávají lepe, ať jim do toho nemluvíme, přeci jen, dělají to již 20 let. Někteří majitelé nás na lodě nechtěli vůbec pustit.

Důvod, který jsme často opakovali byl stejný: po příjezdu zákazníků do mariny se často stává, že loď vypadá jinak, než jak ukazují právě profi fotky. Takto nespokojený zákazník se už vůbec nemusí vrátit. Pokud si zákazník objednává starší loď o jejímž přesném stavu je informován, a ještě ke všemu obdrží zajímavou nabídkou, to je zcela jiná řeč.

Postupně nás nechali dělat vlastní fotografie, nejspíš už od nás chtěli mít trochu pokoj. Díky tomu se nám dostávalo i časů ve kterých pro nás byly lodě připraveny přímo v marině. Problém byl, že Boataround stále neměl vlastní webové stránky.

Bez webu nejsou koláče

Algoritmus, co umí najít jachtu levněji než konkurence, jsme měli hotový za několik týdnů. Horší ale bylo to, že jsme museli vše budovat od základů. Frontend, Backend, API, vše jsme si dělali sami po nocích.

První verze webu byla hodně strašidelná a nic pořádně nefungovalo. Ale web byl online, a to bylo hlavní. Na druhý den přišla první rezervace z Brna a pak další z Liberce.

Také v té době si nás všimla první konkurenční firma, a tak trochu si z nás dělali legraci. Byli jsme nováčci, neměli jsme moc peněz a na webu jsme měli jenom několik set lodi. Později se o nás ale z nějakého důvodu začala zajímat média a napsali o nás první články. Pamatuji si, jak mi jeden novinář v Praze říkal, že po vydání článku dostal naštvaný telefonát od naší konkurence.

Tehdy se psal 2016.

Samozřejmě, že nás chtěla konkurence koupit

Zázrakem jsme nějak ten první rok ustáli. Pořád jsme se snažili zlepšovat a být rychlejší. V Čechách se nám postupně začalo dařit, začali jsme něco málo vydělávat a postupně se přesouvat také na Slovensko a do Polska. V roce 2017 jsme přinesli množství vylepšení a nabídli možnost flexibilních pronájmů jachty, ne jenom na týden od soboty do soboty. Když někdo letí na Sardinii a má let ve čtvrtek, tak přece nebude chtít čekat v marině několik dní na loď, která tam je dávno zakotvená, ale zákazník k ní má přístup až v Sobotu.

Začali jsme více komunikovat s charterovými společnostmi o tom, že chceme mít lodě pro naše klienty k dispozici co nejdříve, s tím, že je budeme o příjezdu klientů do mariny přesně informovat. Díky tomu se zlepší efektivita příprav i úklidu.

Cena za pronájem je jedna věc. Když ale jedete 10 hodin v zácpě z Prahy a pak musíte ještě u mola čekat na to, než vám v chartrovce předají loď, tak vás to naštve.

V roce 2018 byl již náš web docela znám po Evropě, a i když jsme mnoha konkurentům asi nebyli moc sympatičtí, protože jsme nabídli lepši cenu, už bylo pozdě na to, nás ignorovat. Pár z nich k nám začalo jezdit a nabízet peníze za prodej Boataround. Slušně jsme odmítli a rozhodli se firmu budovat dál. Moc dobře však víme, že je stále co zlepšovat a stále je kam růst.

 

Komerční sdělení

10415
Na horu