Chybovat může každý
Trénujeme přístavní manévry v zátoce Sutomišćica a stala se nám taková nečekaná věc…
Stjíme bokem u mola a zrovna trénujeme odplouvání přes záďový spring. Jsme vytočení přídí cca 30°od mola a chceme odplouvat. V té chvíli ale připlouvá cca 6 m dlouhý motorový člun s přívěsným motorem o výkonu 225 HP. Molo, u kterého stojíme, je dlouhé cca 500 metrů, ale člun stále míří co nejblíže k nám. Nezdá se mi to, ale co… Počkáme, až se vyváže a pak budeme pokračovat.
Foto Daniel Vodička
Z tohoto boku je poškození na přídi méně patrné.
Už je pár metrů od mola a kormidelník se chystá zabrzdit. Chyba. Vypadá absurdně, ale dojít k ní může. Místo brždění plný plyn vpřed.
Přišel náraz přídí do mola. Láme se krátký čelen, člun se odráží bokem a zbytkovou rychlostí se zasune mezi molo a nás. Zastaví ho až náraz do trupu plachetnice.
Naštěstí měl na boku trupu masivní gumovou lištu. Na plachetnici je jen šmouha po gumě, škoda žádná. Bylo to překvapivé, ale takový úder nezpůsobil žádné poškození. Motorový člun byl na tom pochopitelně hůře.
2812
Související články
Když se bojíte mooringu…
Když se bojíte mooringu…
Potřebujete se strefit do úzkého místa mezi loděmi, ale překáží vám v cestě mooring, jehož hloubka pod hladinou se špatně odhaduje. Jak na to, když nechcete zůstat na mooringu viset?
Největším nepřítelem přístavních manévrů je…
Největším nepřítelem přístavních manévrů je…
V březnu a dubnu nám prošlo rukama na kurzech přístavních manévrů v Zadaru a Biogradu 140 účastníků. Mnohokrát jsme se společně s ostatními instruktory zamýšleli nad tím, co je největším nepřítelem dobře zvládnutého zajetí do přístavu.
To by se u nás stát nemohlo!
To by se u nás stát nemohlo!
Nábřeží v Zadaru. Policie, zodpovědná osoba z kapitanátu, potápěč a odtahovka. Mnoho čumilů (včetně mě). Copak se to bude dít v takové slunečné páteční ráno? Davem se šíří šeptanda. Auto v moři, vražda, dvě mrtvoly, 7,65 mm, zločin, mafie, Mercedes třída S.