Jak se může srazit fregata s tankerem
Před rokem 8. listopadu došlo ke srážce tankeru Sola TS s norskou vojenskou fregatou Helge Ingstad před Sture Terminal v místě, kde je navíc provoz řízen. Moderní vojenská loď šla po kolizi ke dnu. Jak může k podobné nehodě dojít, když na vše dohlíží mnoho párů očí a nejmodernější technika?
Norská organizace Accident Investigation Board of Norway v posledních dnech zveřejnila závěry pátrání, z nichž vycházejí i doporučení do budoucnosti. Vše je navíc zpracováno na videu, je vidět, že s financemi na takové blbosti není v Norsku problém.
Podívejte se, jak mohlo k nehodě dojít.
Rozbor kolize ukazuje mimo jiné, jak moc se dnes všichni spoléhají na AIS a jak málo znamenají údaje z radaru. Nakonec bylo štěstí, že nikdo nepřišel o život.
4981
Související články
Ruská „výzkumná“ platforma v norských vodách
Ruská „výzkumná“ platforma v norských vodách
Ruská vědecká platforma určená pro drift spolu s arktickým ledovým příkrovem, se dostala do norských vod u souostroví Špicberky. Protože o ruských vědeckých expedicích si už nikdo nedělá iluze, situaci monitoruje plavidlo norské pobřežní stráže.
Když se urve kýl
Když se urve kýl
Australská společnost Offshore Moorings se od roku 1967 specializuje na vyprošťování potopených jachet. Příležitost uplatnit tuto specializaci se jí naskytla koncem března, kdy dostala informaci o potopení jachty Bénéteau First 45 nedaleko australského pobřežního města Mandurah. Z vylíčení průběhu záchrany je možné udělat si obrázek, o jak náročnou činnost se jedná.
Co dělat když…
Co dělat když…
Zajíždíte v maríně zádí k molu mezi lodě a už je jasné, že se loď nepodaří dotočit, hrozí kolize. Co je třeba v takové situaci udělat, jak pokračovat s manévrem?