Jak upevnit radar na plachetnici
S čím má rada na plachetnici největší problémy? Je to náklon jachty. Zde se projevuje úhel, kterým jsou radarové vlny vysílané. Stačí náklon lodi a na špatně upevněném radaru neuvidíte nic. Investice do vaší bezpečnosti je zmařená.
Vertikální šíře radarového paprsku je na jachtách kolem 20 – 25°. Na přiloženém obrázku je vertikální šíře jasná.
Vidíte, že v těsné blízkosti jachty je radar slepý. Pokud jachtu nakloníme, na závětrném boku se slepý okruh zmenší, ale na návětrném se zvětší. Větší náklon pak znamená, že na návětrném boku můžeme skenovat tak leda nebe nad hlavou.
Aby k tomu nedocházelo, instaluje se radar na naklápěcích závěsech, které zajistí jeho horizontální polohu, a tedy i konstantní výhled na oba boky.
Příkladem mohou být závěsy Scanstrut.
2825
Související články
Jak spí sóloví jachtaři
Jak spí sóloví jachtaři
Kolem spánku sólových jachtařů se traduje spousta nepravd. Jak to vlastně s jejich spánkem je? Jsou schopni se během závodu vůbec vyspat?
AIS, kde jsou limity systému
AIS, kde jsou limity systému
Co automatický identifikační systém (AIS) umí, na jakém principu funguje a co od něj nemůžeme očekávat? Nenápadné zařízení dnes najdeme i na mnohých charterových lodích. Dokáže být velkým pomocníkem. Pokud víme, co umí a co od něj čekat nemůžeme.
Srážky se stávají (i v době AIS)
Srážky se stávají (i v době AIS)
Jak může dojít ke kolizi menšího tankeru a motorové superjachty dlouhé 63 metrů? Dnes, v době kdy jsou obě lodě vybaveny radarem, AIS a kdovíčím ještě? Výsledkem kolize byla škoda 7,9 milionu USD a potopený tanker.