Maxitrimaran na křídlech
Dokáže rekordní trimaran IDEC Sport stačit nové generaci nejrychlejších trimaranů vybavených foily? Aby se jeho šance zvýšily, rozhodl se skipper Francis Joyon pro instalaci nosných křídel.
Francis Joyon, kterému bude na podzim 62 let, se zúčastní sólového závodu Route du Rhum na palubě svého 31,5 m dlouhého trimaranu IDEC Sport, se kterým drží rekord kolem světa Jules Verne Trophy.
Připomínám ještě jednou, že na podzim bude Joyonovi 62let. Do dnešních dnů jeli na 30 a více metrů dlouhém trimaranu přes Atlantik sólo kromě Joyona ještě Loick Peyron, Armel Le Cléac´h, Thomas Coville, franck Cammas a Francois Gabart. Nikomu z nich nebylo přes 60 let... Joyon ukazuje, že pokud něco chcete, věk není překážkou.
Aby měl Joyon šanci uspět, musí svoji 12 let starou loď omladit. Proto je trimaran nyní v loděnici Multiplast ve Vannes. Bude to první zásadní změna trimaranu. Loď bude vybavena foily a kormidly s nosnými křidélky do T.
Je jasné, že IDEC Sport nebude létat tak, jako nejnovější lodě třídy Ultim, ale ve vyšších rychlostech se loď podaří výrazně odlehčit. Tak se centrální plovák bude jenom lehce dotýkat vody a zvýší se rychlost.
Joyon doufá, že dá loď na vodu mezi 15.- 30. březnem. Potom začne tým nově upravenou loď testovat, začne se učit zacházet s foily, hledat správné nastavení.
Poprvé se v závodě představí na přelomu dubna a května ve Středomoří při regatě La Nice Ultimed. Přeplavba na jih umožní týmu sžít se s novou lodí.
Závod v posádce týmu velké výhody nepřinese. IDEC Sport bude mít větší šance v sólovém závodě Route du Rhum, při kterém Joyon může těžit ze svých zkušeností. Na startu nebude nikdo, kdo by jich měl více.
5904
Související články
Strukturální problémy trimaranu Neel
Strukturální problémy trimaranu Neel
Německý majitel trimaranu Neel 47 ukazuje strukturální problémy na lodi, kterou vlastní 4 roky. Praskliny po celé lodi, utrhané přepážky, určitě nelze říci, že se jedná o loď v plavbyschopném stavu.
Schovat se před bouří je správné řešení
Schovat se před bouří je správné řešení
Pokud mohu snížit riziko pro loď a posádku na minimum, udělám to. Není-li to nezbytné, neriskuji. Skvělým příkladem je současné dění v závodu kolem světa Arkea Ultim Challenge.
Cesta k úspěchu je šetřit loď
Cesta k úspěchu je šetřit loď
Přinášíme rozhovor s vedoucím mužem Arkea Ultim Challenge. Charles Caudrelier jede fantastickou plavbu. Je nejen první v závodě, ale má také náskok na rekord v sólové plavbě kolem světa.