Něco jsme p…..i!
To si mohla říci posádka jihokorejské lodě Responder určené k pokládce podmořských kabelů poté, co šla v sobotu ke dnu. Loď se potopila asi 31 námořních mil od města Tongyeong.
Na palubě lodě vypukl v noci na pátek požár. Posádka se snažila s ohnivým nepřítelem mnoho hodin bojovat, ale neúspěšně. V sobotu odpoledne šla loď ke dnu. Všech 60 členů posádky se podařilo včas evakuovat na asistující remorkér.
V posledních dnech se s námořními nehodami v Asii roztrhl pytel. Nejprve se na začátku září v tajfunu Maysak překlopila a potopila loď převážející dobytek. K nehodě došlo jižně od Japonska. Na palubě bylo 43 členů posádky. Podařilo se zachránit jen tři.
Jen o den později zachvátil požár strojovnu tankeru New Diamond nedaleko Sri Lanky. Při explozi ve strojovně zemřel jeden člen posádky, ostatní se podařilo evakuovat. Hrozilo, že do moře uniknou 2 miliony barelů ropy. Požár se naštěstí podařilo po několika dnech uhasit.
3890
Související články
„Neuhasitelný“ metanol
„Neuhasitelný“ metanol
Jako alternativní palivo se metanol dostává do stále většího počtu lodních nádrží. Proti konvenčním palivům má řadu výhod. Každá mince má však dvě strany. Přestože je naše společnost posedlá bezpečností všeho možného, v případě požární bezpečnosti metanolových pohonných ústrojí zůstávají jisté mezery, jak zjistily testy společnosti Survitec.
Zlobivá převodovka
Zlobivá převodovka
Včera začal náš další kapitánský kurz. První den jsme věnovali oblíbeným přístavním manévrům, které jsou nezbytné proto, aby posádka mohla během celého kurzu zajíždět do přístavů sama. A zanedlouho se objevila nevšední závada...
Kapitánova oběť ze staré školy
Kapitánova oběť ze staré školy
Dva členy své posádky stihl zkušený kapitán nahnat do záchranného ostrůvku těsně před tím, než se nad ním a jeho Grand Soleil 54 zavřela voda. Tento příběh z Jižního oceánu svědčí o tom, že na mořích i dnes plují lidé rytířských charakterů, vedení odvěkou námořnickou etikou.