Největší z největších
Víte, co znamená zkratka ULCV? Ultra-large container vessel. Jednoduše česky největší z největších kontejnerových lodí. Do Bremerhavenu nyní doplula ta opravdu největší z nich.
Jmenuje se MSC Gülsün. Je dlouhá 399,9 m a široká 61,55 m. Ponor je 16 m, rychlost až 21 uzel a výkon motoru 90 000 HP. Byla vyrobena v Jižní Koreji a za sebou má svoji první plavbu. Tím nejdůležitějším číslem však je 23 756. Je to kapacita lodě, neboli počet 20 stop dlouhých kontejnerů, které je možné na palubu dostat. Firma MSC má v korejských loděnicích objednáno dalších 10 sesterských lodí.
Rejdař MSC upozorňuje, že se mu díky stále větším plavidlům daří snižovat uhlíkovou stopu na tunu přepraveného nákladu. Loď v tomto směru splňuje předpisy, které teprve vstoupí v platnost, je vybavena čistícím systémem výfukových plynů a bude schopna v budoucnu pracovat s low-sulphur palivem, případně přepnout na LNG.
Pokud si nedovedete velikost lodě představit, seřaďte si za sebe čtyři fotbalová hřiště. Na bocích za lajnami ještě zbývá místo na pomezního rozhodčího a střídačky obou týmů.
Mluví se už také o další generaci největších kontejnerovek. Mají být dlouhé 460 metrů a jejich kapacita bude 30 000 kontejnerů. Pokud byste všechny tyto kontejnery naložili na vlak, tak první vagón budete vykládat v brně a poslední ještě nebude naložený v praze.
3646
Související články
Cesta k úspěchu je šetřit loď
Cesta k úspěchu je šetřit loď
Přinášíme rozhovor s vedoucím mužem Arkea Ultim Challenge. Charles Caudrelier jede fantastickou plavbu. Je nejen první v závodě, ale má také náskok na rekord v sólové plavbě kolem světa.
Nedostatek alkoholu? Za vše může Maersk
Nedostatek alkoholu? Za vše může Maersk
V levnějších barech a restauracích se začíná šířit nervózní šeptanda. Vypadá to, že v příštích dvou letech bude na trhu nedostatek alkoholu. Týká se to především levnějších druhů, dražší značky a archivní ročníky zatím nejsou v ohrožení.
Kontejnerovky na jaderný pohon?
Kontejnerovky na jaderný pohon?
Čínská loděnice China State Shipbuilding Corporation (CSSC) představil plány na kontejnerové lodě na jaderný pohon. Kapacita se bude pohybovat kolem 24 000 TEU, píše server gCaptain.