Nouzová komunikace trajektu Estonia
V roce 1994 se potopil estonský trajekt Estonia. Při neštěstí zahynulo 852 cestujících a členů posádky. Přežilo jen 138 osob. 160 metrů dlouhý trajekt šel ke dnu za necelou půlhodinu.
K tragédii přispělo bouřlivé počasí na Baltu a voda o teplotě jen 10°C. Za příčinu nehody byla označena konstrukční chyba a špatná údržba zámků odklápěcí přídě. Zároveň se však vyrojily i další teorie, které mimo jiné spekulovaly o převozu zbraní a výbuchu uvnitř lodě.
Pro nás je důležité, že se z tragédie můžeme poučit.
Vojtěch Vajdík nám poslal odkaz na Youtube, kde si můžete poslechnout kompletní radiovou komunikaci od chvíle, kdy Estonia vyslala MAYDAY. Zjistíte, jak v takové situaci probíhá nouzová komunikace, jak je řízena. To je poučné.
Při představě, co se v té době na nočním rozbouřeném Baltu dělo, leze mráz po zádech.
4893
Související články
Když se urve kýl
Když se urve kýl
Australská společnost Offshore Moorings se od roku 1967 specializuje na vyprošťování potopených jachet. Příležitost uplatnit tuto specializaci se jí naskytla koncem března, kdy dostala informaci o potopení jachty Bénéteau First 45 nedaleko australského pobřežního města Mandurah. Z vylíčení průběhu záchrany je možné udělat si obrázek, o jak náročnou činnost se jedná.
Odpovědnost za Baltimore? Vzor Titanic
Odpovědnost za Baltimore? Vzor Titanic
Majitel lodi, která zbourala most v Baltimoru, může čelit gigantickým nárokům na náhradu škod. Nehoda se neobešla bez obětí na životech a vznikly rovněž velké škody v důsledku ochromení námořní i silniční dopravy na východním pobřeží. Jak se na věc dívá legislativa?
Zlobivá převodovka
Zlobivá převodovka
Včera začal náš další kapitánský kurz. První den jsme věnovali oblíbeným přístavním manévrům, které jsou nezbytné proto, aby posádka mohla během celého kurzu zajíždět do přístavů sama. A zanedlouho se objevila nevšední závada...