Pozor na kýl u těchto jachet
Máte-li jachty Comar Comet nebo Genesi s mělkým kýlem z let 2003 až 2011, možná máte zaděláno na vážný problém.
Britská organizace MAIB (Marine Accident Investigation Branch) vydala bezpečnostní varování na základě nehody z prosince 2017, kterou vyšetřovala. K nehodě došlo za větru o síle 6 – 7°Beauforta nedaleko Tenerife. Jachta Comet 45S Tyger of London se překlopila poté, co přišla o kýl. Posádka byla zachráněna kolem plující jachtou.
Kontrola vraku jachty ukázala, že kýl nebyl vyroben podle požadovaných standardů. Nerezová konstrukce kýlu byla svařena jen částečně a nedokonalé sváry nevydržely namáhání, kterému byly po léta vystaveny.
Podle MAIB bylo s podobným kýlem vyrobeno cca 100 jachet mezi lety 2003 a 2011. K nehodě sice došlo jen na jediné zmíněné jachtě, přesto by závěry měly být alarmující. Ještě je nutné připomenout, že jachta Tyger of London několikrát za svoji kariéru najela na mělčinu a tyto nárazy také mohly být příčinou pozdější nehody. Jachta byla z vody vytažena 22 měsíců před nehodou, kýl byl zkontrolován žádná závada nebyla nalezena. Na druhou stranu je třeba říci, že olovo v kýlu bránilo kontrole svárů.
6298
Související články
To by se u nás stát nemohlo!
To by se u nás stát nemohlo!
Nábřeží v Zadaru. Policie, zodpovědná osoba z kapitanátu, potápěč a odtahovka. Mnoho čumilů (včetně mě). Copak se to bude dít v takové slunečné páteční ráno? Davem se šíří šeptanda. Auto v moři, vražda, dvě mrtvoly, 7,65 mm, zločin, mafie, Mercedes třída S.
Když se urve kýl
Když se urve kýl
Australská společnost Offshore Moorings se od roku 1967 specializuje na vyprošťování potopených jachet. Příležitost uplatnit tuto specializaci se jí naskytla koncem března, kdy dostala informaci o potopení jachty Bénéteau First 45 nedaleko australského pobřežního města Mandurah. Z vylíčení průběhu záchrany je možné udělat si obrázek, o jak náročnou činnost se jedná.
Odpovědnost za Baltimore? Vzor Titanic
Odpovědnost za Baltimore? Vzor Titanic
Majitel lodi, která zbourala most v Baltimoru, může čelit gigantickým nárokům na náhradu škod. Nehoda se neobešla bez obětí na životech a vznikly rovněž velké škody v důsledku ochromení námořní i silniční dopravy na východním pobřeží. Jak se na věc dívá legislativa?