Ulomený kýl příčinou fatální nehody
Při belgické regatě zahynuli nejméně dva holandští jachtaři. Na vině byl ulomený kýl jachty.
Nehody, ke kterým na moři dochází, mohou být pro ostatní poučením. Platí to dvojnásob pro ty s tragickým koncem.
Brzy znovu zveřejníme výsledky šetření nehody jachty Cheeki Rafiki. Ulomený kýl byl příčinou smrti čtyř britských jachtařů. Osudné se jim stalo poškození kýlu v důsledku najetí na mělčinu, ke kterému došlo dlouho před osudnou nehodou. Šetření ukázalo, jak málo pozornosti se věnuje kontrole upevnění kýlu po nehodě, jejíž důsledky se mohou projevit až mnohem později.
Co stojí za nehodou holandské jachty, není zatím známo, probíhá její šetření. Při nehodě zemřel majitel jachty a lodní designér v jedné osobě Frans Maas a jeho přítel Freddy Franssens. Jedna osoba je stále nezvěstná…
Zbylé tři členy posádky našla na trupu překlopené jachty kolem projíždějící loď. Všichni tři byli podchlazení a byli převezeni do nemocnice.
K nehod došlo při regatě Genisol Light Vessel Race, která startuje z Ostende. Během závodu vál vítr o rychlosti 22 – 27 uzlů, s nárazy 32 uzlů. Výška vln byla 2 metry. Z lodi nebylo odesláno nouzové volání.
Na hlubší poučení z této nehody je zatím brzy. Je třeba počkat na výsledky šetření. Jen podle toho, k čemu došlo, je jasné, že pokud byl na palubě záchranný ostrůvek v některém z úložných prostorů na zádi, bylo vyloučené, že by se ho podařilo vytáhnout.
5049
Související články
Když se urve kýl
Když se urve kýl
Australská společnost Offshore Moorings se od roku 1967 specializuje na vyprošťování potopených jachet. Příležitost uplatnit tuto specializaci se jí naskytla koncem března, kdy dostala informaci o potopení jachty Bénéteau First 45 nedaleko australského pobřežního města Mandurah. Z vylíčení průběhu záchrany je možné udělat si obrázek, o jak náročnou činnost se jedná.
Odpovědnost za Baltimore? Vzor Titanic
Odpovědnost za Baltimore? Vzor Titanic
Majitel lodi, která zbourala most v Baltimoru, může čelit gigantickým nárokům na náhradu škod. Nehoda se neobešla bez obětí na životech a vznikly rovněž velké škody v důsledku ochromení námořní i silniční dopravy na východním pobřeží. Jak se na věc dívá legislativa?
Zlobivá převodovka
Zlobivá převodovka
Včera začal náš další kapitánský kurz. První den jsme věnovali oblíbeným přístavním manévrům, které jsou nezbytné proto, aby posádka mohla během celého kurzu zajíždět do přístavů sama. A zanedlouho se objevila nevšední závada...