Variace na přívěsný motor
Potřebujete přívěsný motor na dinghy a složitost benzínového řešení se vám již zajídá? Možné vás zaujme elektromotor Temo. Netradiční řešení více než motor připomíná pádlo. Výkonem odpovídá benzínovému motoru o výkonu 1,5 HP.
Motor Temo byl vybrán odbornou porotou a získal DAME Award, která je za normálních okolností udělována na veletrhu METS. Vzhledem k drobným problémům s koronavirem byly letošní ceny uděleny virtuálně.
Motor Temo váží 5 kg a vydrží pracovat až 80 minut. Není to mnoho, ale na druhou stranu, co od motoru na dinghy jachtař očekává? Plavba z lodě na břeh obvykle netrvá déle než 10 minut. Výkon motoru je 450 W. Baterie je ukrytá v ovládací rukojeti a je možné ji dobíjet 12, nebo 220 V. Ovládání plynu je podobné jako na rukojeti vrtačky. K dispozici je i magnetická ruční pojistka. Díky poutům, která jsou dodávána jako bezpečnostní prvek chránící před nenechavci, je možné přivázat motor do člunu, nebo kdekoli na kandelábr, když vás cestou od vody bolí ruka.
Cena je 1450 EUR. Není to málo, an druhou stranu odpadávají starosti s benzínem, olejem, údržbou a uložením na zimu. Uložíte-li Temo na zimu do šatny mezi kabáty, možná si toho manželka ani nevšimne. Určitě tam ale neukládejte benzínový přívěsný motor!
Více najdete zde.
3799
Související články
Kurz údržby a servisu lodního motoru (pro velký úspěch přidáváme)
Kurz údržby a servisu lodního motoru (pro velký úspěch přidáváme)
Kurz servisu a údržby lodního dieselového motoru, který proběhne 25. března v Praze, je beznadějně vyprodaný. Proto jsme se rozhodli přidat ještě jeden koncert virtuózního instruktora britské RYA Vojty Sládečka. Tentokrát na 30. dubna od 17:00. Jak jinak, znovu v Praze.
Elektrický motor na dinghy?
Elektrický motor na dinghy?
Přívěsný motor na dinghy. Co je s ním starostí. Je těžký, hlučný, často špinavý, neskladný, nespolehlivý… A přitom taková blbost… Je otázkou, jestli nenastala doba na jeho výměnu.
Červený už je uvnitř
Červený už je uvnitř
Práce na přípravě jachty Cesaria na sezónu probíhají podle předem nestanoveného plánu. Jak říká Vojta Komárek: „Ještě nikdy jsme nebyli blíže spuštění na vodu.“