Vltava
Parník Vltava na Vltavě. Jeden ze dvou původních kolesových parníků, které jsou v Praze stále v provozu. Toto je během deštivého letního rána kousek nad Zbraslaví na Jarově.
Z početné flotily parníků, které obstarávaly dopravu na Vltavě v okolí Prahy, zbyly dnes již jen dva, Vltava a Vyšehrad. Vltava stále pluje dvakrát týdně na své klasické trase z Prahy do Štěchovic a na Slapy.
Na vodu byl spuštěn v roce 1940. je dlouhý 53 metry a široký 5,1 metru. Výkon parního stroje je 150 hp. Rychlost se pohybuje kolem 16,5 km/h.
V roce 2013 byl prohlášen za kulturní památku České republiky.
Plavba v ranní mlze údolím Vltavy musela mít své kouzlo.
1141
Související články
Povodeň
Povodeň
Povánoční deště způsobily povodeň, která se dovalila až do Prahy. Podívejte se, jaká je dnes situace na Zbraslavi a na vodočtu v Chuchli.
Zvedá se voda, přístav se plní
Zvedá se voda, přístav se plní
Hladina Vltavy v Praze stoupá, zavírají se náplavky, lodě se evakuují do Smíchovského přístavu. Je tu velká voda!
U nás v Kocourkově…
U nás v Kocourkově…
Upozorňuji předem, že tento článek nesouvisí s loděmi. Ale od vody je! Kolik značek je třeba na cyklostezce na to, abyste dali uživatelům vědět, že se v jejím okolí pracuje? A kolik taková blbost asi stojí?