Vzpoura na Krku
Ostrované na Krku a obyvatelé Rijeky se bouří. Nelíbí se jim, že mají platit za most na Krk. Proč se nikde neplatí a na Krk ano?
Krčki most byl otevřen 19. srpna 1980. Tehdy nesl jméno Titov most a šlo o světový unikát. Větší z oblouků mostu má rozpětí 416 metrů a do roku 1997 šlo o největší rozpětí betonového mostního oblouku na světě.
Protože šlo o drahý most, bylo rozhodnuto, že se na něm bude platit mýtné. Dnes již je most několikrát zaplacen, ale jednou zavedený poplatek se stále vybírá. A to je důvod ke vzpouře. Před několika dny se otevřel most na Čiovo a je zdarma. Chystá se most na Pelješac a také se za něj nemá platit. Zrušen byl kvůli nevoli místních i poplatek za tunel Sveti Ilija pod pohořím Biokovo.
Proč je vše zdarma a na Krk se platí? Na to se ptají místní. Navíc na Krku je i rijecké letiště. Tedy každá cesta na a z letiště je o poplatek za most dražší.
Tak uvidíme, třeba se podaří poplatek zrušit. Určitě to ale nebude dříve, než po sezóně, to dá rozum.
5902
Související články
Nový most na ostrov Krk
Nový most na ostrov Krk
Dlouhým letním frontám před mostem na ostrov Krk by měl být v dohledné době konec. Připravuje se stavba nového dálničního mostu, jehož součástí budou i koleje pro vlaky.
Co nevíte o mostu v Zadaru
Co nevíte o mostu v Zadaru
Most vedoucí přes zátoku v zadarském přístavu má zajímavou historii. Spojil rozvíjející se část města s městem starým. První byl postaven, když Zadar patřil Itálii. Za 2. světové války ho při bombardování města Němci využívali k úkrytu munice, což se mu stalo osudné.
Jak vysvobodit katamaran ze Ždrelacu
Jak vysvobodit katamaran ze Ždrelacu
Minulý týden jsme sdíleli video, na kterém dochází k velmi nešetrnému vysvobozování katamaranu, který se zasekl pod mostem Ždrelac. Po mnoha velmi bolavých pokusech se podaří loď dostat ven. Myslím si však, že velkými škodami. Je toto správné řešení?