Bemex Boot_TOP_2018
Search
× Search
Základní navigační pomůckou každého jachtaře je papírová nebo elektronická mapa. Hlavním údajem na mapách jsou pro nás hloubky, ty určují, kudy můžeme proplout. Můžeme však číslům na mapě věřit? Mapa na navigačním stolku je pro nás nezpochybnitelným faktem. Pokud se jí řídíme, nemůže se nám nic stát. Najedeme-li na mělčinu, není to ve většině případů proto, že by mapa lhala, ale proto, že jsme se nevěnovali dobře navigaci. Je tomu tak vždy? Může být útes přehlédnut? Žádná mapa nemůže být přesnější než údaje, které byly pořízeny při mapování. Představa, že při mapování jsou propátrány všechny mořské hlubiny, je lichá. Lodě, jež prováděly...

Kdy přichází bouřky?

Proč jednou nebezpečí bouřek hrozí a jindy nikoli? Víte, kdy se mohou bouřky dostavit? Pojďme se podívat na tři druhy bouřek. Jedny jsou spojeny se studenou frontou...

Do bóry na gumáku

Oblast mezi ostrovem Pag a Velebitem je proslulá silnou bórou. Večer 16. června vyplul ze zátoky Gornja Slana na Pagu do Karlobagu gumový člun s devíti osobami na palubě. Z toho tři malé děti.

Osud nejkrásnějších jachet

Lodě třídy J svými parametry odkazují na opulentní předválečné lodní stavitelství. Stěžně těchto původně závodních speciálů výrazně převyšovaly všechny ostatní lodě. Trojice dodnes...

Saona 47

Turistické katamarány jsou díky prostoru a pohodlí na palubě i v podpalubí stále oblíbenější. Jedním z tahounů tohoto odvětví je francouzská loděnice Fountaine Pajot. Novinkou v sortimentu této značky je...

Nebezpečný autopilot

Autopilot je běžnou součástí plachetnic a skippeři si plavbu bez této pomůcky ani nedovedou představit. U motorových jachet to tak samozřejmé není. Hlavní důvod proti instalaci autopilota na motorové jachtě je bezpečnost.

Last
Terms Of UsePrivacy StatementCopyright 2018 by Kryštof Zeman
Na horu