Daniel Vodička / čtvrtek 26. dubna 2018 / Kategorie: Zajímavosti, Bezpečnost Kurz Sea Survival – osobní záchranné techniky na moři Většina jachtařů ví, že má na lodi nějaké bezpečnostní vybavení. Když ale dojde na praktické použití, často tápeme. Jak vlastně funguje nafukovací záchranná vesta? Máme to lanko od podkovy mít přivázané k lodi nebo radši ne? Co se záchranným ostrůvkem? Hele raketky, uděláme Silvestra! Pokud vás problematika bezpečnosti na moři zajímá, možná není špatný nápad absolvovat dvoudenní kurz, který se těmto tématům věnuje podrobně. Kurz vznikl pod taktovkou Mezinárodní jachtařské federace (dříve ISAF, nyní nově World Sailing) jako reakce na tragické nehody při velkých námořních závodech, jako je Fastnet nebo Sydney Hobart. V minulosti se totiž hned několikrát ukázalo, že mnoho jachtařů vubec neví, jak se v případě nehody v bouřlivém počasí správně zachovat. Certifikovaný kurz je už řadu let povinný pro posádky velkých námořních závodů, účastní se jej ale i velké množství rekreačních jachtařů, prostě proto, že znalost správných postupů může na moři opravdu zachránit život. Co se na kurzu dozvíte? Například jak správně použít veškeré bezpečnostní vybavení, jak zvládnout plavbu ve špatném počasí, jak se zachovat při pádu člověka přes palubu nebo při opuštění plavidla, jak a čím zavolat o pomoc, jak uhasit oheň a vyřešit zlomený stěžeň nebo poškozené kormidlo, co s člověkem, který je těžce podchlazený, a mnoho dalšího. Nejzajímavější a nejužitečnější je ale bezesporu praktická část kurzu – v bazénu si zaplavete v záchranných vestách a nacvičíte pobyt v záchranném ostrůvku, ve spolupráci s hasiči pak budete hasit oheň a vyzkoušíte signální pyrotechniku. Účastníci kurzu dostanou certifikát, který platí i pro velké offshore závody. Nejbližší kurz se koná už 12.-13. května v Praze, cena je 7.450 Kč za osobu. Čtenáři Lodních novin mají speciální slevu 300 Kč! Přihlášky a více informací na k.krelinova@seznam.cz nebo na telefonu 777085934. Kateřina Staňková 4295 Tagy: přežitíkurzSea SurvivalISAFStaňková Související články Poslední dvě uvolněná místa na manévrech v Chorvatsku Poslední dvě uvolněná místa na manévrech v Chorvatsku Máme poslední dvě uvolněná místa na kurzu přístavních manévrů v Chorvatsku. Poslední možnost zdokonalení se před sezónou. Ti, kdo na našich kurzech nebyli, tak to možná nevědí, kurzy ale jsou velmi intenzivní, zajíždění do přístavu od rána do večera. Zlobivá převodovka Zlobivá převodovka Včera začal náš další kapitánský kurz. První den jsme věnovali oblíbeným přístavním manévrům, které jsou nezbytné proto, aby posádka mohla během celého kurzu zajíždět do přístavů sama. A zanedlouho se objevila nevšední závada... Ufff. Běží to! Ufff. Běží to! Nevím, jestli jste si toho všimli, ale náš web se znovu rozběhl. Po usilovné práci celého technického týmu. To je dnešní dobrá zpráva. Špatnou zprávou je, že nikdo neví, proč neběžel (a proč nyní běží). Situace se proto jeví poněkud nestabilní.
Poslední dvě uvolněná místa na manévrech v Chorvatsku Poslední dvě uvolněná místa na manévrech v Chorvatsku Máme poslední dvě uvolněná místa na kurzu přístavních manévrů v Chorvatsku. Poslední možnost zdokonalení se před sezónou. Ti, kdo na našich kurzech nebyli, tak to možná nevědí, kurzy ale jsou velmi intenzivní, zajíždění do přístavu od rána do večera.
Zlobivá převodovka Zlobivá převodovka Včera začal náš další kapitánský kurz. První den jsme věnovali oblíbeným přístavním manévrům, které jsou nezbytné proto, aby posádka mohla během celého kurzu zajíždět do přístavů sama. A zanedlouho se objevila nevšední závada...
Ufff. Běží to! Ufff. Běží to! Nevím, jestli jste si toho všimli, ale náš web se znovu rozběhl. Po usilovné práci celého technického týmu. To je dnešní dobrá zpráva. Špatnou zprávou je, že nikdo neví, proč neběžel (a proč nyní běží). Situace se proto jeví poněkud nestabilní.