Ikaria a jak hlídat kotvu
Od Ludvíka Křenka zde máme informaci o nové maríně na řeckém ostrově Ikaria. A také jednoduchý návod, jak zjistit, jestli drží kotva.
Na Ikarii je krásná nová marina v hlavním městě Agios Kirýkos. Zatím je napojená jen na vodu a pouze některé sloupky i na elektřinu, ale poskytuje vynikající ochranu před katabatickym větrem z vysokých kopců, který nás minulou noc na kotvě o pár mil dál pěkně potrápil. Ale vysypanych 60 metrů řetězu na 10 metrech hloubky byla i tam jistota.
Drží kotva?
Noční hlídka je asi nejlepší, ale dobrý odhad vzdálenosti je v noci dost ztížený a hlavně se nikomu nechce. Mně se osvědčilo na noc zapnout v mobilu Navionics a jednoduchým měřením vzdálenosti si zapíchnout jeden špendlík zhruba do místa kotvy (nebo na břeh, případně kamkoliv jinam) a druhý spojit s lodí. Při každém zapnutí displeje pak na chvilku vidím původní polohu a nechám načíst novou. Porovnáním vím poměrně přesně, kam jsem se pohnul. Takhle se budím bohužel třeba po čtvrt hodině, ale ani nemusím z kajuty. To udělám pro jistotu jen párkrát za noc, abych si to ověřil. A když se mi chce, tak si udělám ještě pár screen shotů a bavím tím pak ráno posádku.
Další zastávka - Amorgos!
4228
Související články
Proč být na kotvě označen
Proč být na kotvě označen
Může se vám snadno stát, že zjistíte, že absence černé koule při kotvení byla vaše největší chyba. A můžete si tisíckrát říkat, že ostatní ji nemají také vyvěšenu.
Poslední místa na kurzech přístavních manévrů v Chorvatsku
Poslední místa na kurzech přístavních manévrů v Chorvatsku
Máme poslední volná místa na kurzech přístavních manévrů v Chorvatsku. Jde o dubnové třídenní kurzy, které bývají každý rok vyprodané.
Jak stát v přístavu v Řecku
Jak stát v přístavu v Řecku
Mnozí jachtaři, kteří vyrostli (myslím odborně) v posledních letech v Chorvatsku, jsou v Řecku zaskočeni absencí mooringů v přístavech a nutností stát přídí na kotvě. Mnozí to nikdy nedělali… Navíc pokud fouká silný vítr, který je v Řecku častý.
Jak poznat bezpečné kotviště
Jak poznat bezpečné kotviště
Blíží se bouřlivé počasí a potřebujete bezpečné, ale opravdu bezpečné kotviště, kde máte záruku, že se chytnete. Jak takové kotviště vypadá? Co máme vlastně hledat?
Velmi nebezpečné šetření
Velmi nebezpečné šetření
Jsou díly na jachtách, na kterých se nevyplatí šetřit. Příkladem je vše, co se týče kotvy, řetězu, obrtlíků a šeklů, které vše spojují. Pokud jachta v ceně 15 milionů visí na šeklu za 5 EUR, je to šetření na nepravém místě.