A skippeři nebudou mit co žrat!
Volvo Penta představuje nový Assisted Docking System. Jde o zjednodušení ovládání jachty v přístavech na maximální možnou mez. Jachtu vede při manévrech kormidelník, ale většinu komplikací odstraní nový systém.
Při přístavních manévrech jsou největší komplikací vnější vlivy. Nový systém umí jejich vliv eliminovat. Kormidelník ukáže směr, kterým se má jachta pohybovat joystickem a systém se už postará o to, aby jachta nebyla snášena bokem, nebo přetáčena větrem. Popluje požadovaným směrem a rychlostí.
V systému hraje důležitou roli Dynamic Positioning System, který dokáže přesně monitorovat polohu a pohyb lodi. Řídící systém pak pomocí pohonů IPS a příďového propeleru dokáže udržet jachtu v požadovaném kurzu, větru a proudu navzdory.
Nejde tedy o plně automatický systém, kdy by jachta dokázala zajet do přístavu sama, ale jde o krok tímto směrem. Zatím bude skipper potřeba, ale jeho dovednosti mohou být na mnohem nižší úrovni. Zkušení skippeři motorových jachet si již mohou vyzvedávat formuláře na pracáku.
Systém bude nabízen klientům od jara na nových lodích. Snadný bude i upgrade na starších jachtách s IPS. Bude třeba jen upgrade softwaru a nová anténa.
Více zde.
1528
Související články
Odplouváme bokem na zpátečku
Odplouváme bokem na zpátečku
Odplouváte od mola mola na zpátečku. Co můžete udělat a čeho je třeba se naopak vyvarovat, pokud nechcete poškodit loď?
Jak zajet mezi lodě?
Jak zajet mezi lodě?
Připlouváte bokem k molu do malé mezery mezi loděmi. Tak akorát na vaši loď. Víte jak na to?
Přednášky Přístavní manévry a Jak bezpečně kotvit
Přednášky Přístavní manévry a Jak bezpečně kotvit
Na konec ledna a začátek února jsme připravili dvojici vyhledávaných přednášek Přístavní manévry a Jak bezpečně kotvit. Protože pravděpodobnost, že shlukování bude v té době zakázáno, se rovná skoro jistotě, půjde o přednášky online.