AIS pomůže, i když ho nemáte
Na charterových lodích obvykle AIS (Automatický identifikační systém) nenajdete. Přesto vám systém může výrazně pomoci a v nepřehledných situacích. Stačí si zapnout internet, nebo si spustit aplikaci na mobilu.
Jsou situace, ve kterých je dobré vědět, co se kolem děje, kdo kolem pluje. Nemáte-li ale na lodi radar nebo AIS, jste bezradní. Takovou situací může být mlha, tmavá noc, hustý déšť, prostě špatná viditelnost.
S orientací za takových podmínek vám mohou pomoci webové prohlížeče AIS dat, nebo některá z aplikací, která data zobrazuje.
Příkladem může být stránka Marine Traffic, nebo stejnojmenná aplikace. V případě nutnosti si otevřete na notebooku stránku s pozicemi lodí kolem vás a pomocník u navigace může hlásit polohy lodí v okolí a jejich pohyb. To samé je možné i v aplikaci, která stojí 129 Kč. Není to samozřejmě dokonalé, jako běžný přijímač AIS na palubě, údaje mohou být zpožděné a nemusí ukazovat všechny lodě, ale jsou situace, kdy je to lepší než nic.
I v této podobě může být systém AIS přínosem pro vaši bezpečnost.
3761
Související články
Rusové plují na tajňačku. Tankery vypínají AIS
Rusové plují na tajňačku. Tankery vypínají AIS
Ruské tankery převážející ropné produkty stále častěji tají svůj pohyb. Důvodem je nejspíš snaha vyhnout se bezprecedentním sankcím vyvolaným invazí na Ukrajinu.
Hackeři "unesli" Putinovu superjachtu a poslali ji do pekla
Hackeři "unesli" Putinovu superjachtu a poslali ji do pekla
Jedním ze spíše kuriózních následků ruské "speciální operace" na Ukrajině, jak Moskva nazývá svůj zločinný kořistnický útok, je „speciální operace“ anonymních hackerů. Ti si zmanipulováním dat na webu MarineTraffic.com vystřelili z ruského prezidenta a poskoků, kteří spravují jeho soukromou námořní flotilu.
Co je třeba vědět o AIS
Co je třeba vědět o AIS
Automatický identifikační systém. Systém, který vám ukáže, že při stávajícím kurzu a rychlosti se za XX minut srazíte s lodí jménem YYYY. Dozvíte se, jak se jmenuje, odkud a kam pluje, jak je rychlá, jak je dlouhá, jak je široká a mnoho dalších informací, které už nemusí být pro zabránění srážce nezbytné.