Beneteau Oceanis Yacht 62
S rostoucí chutí majitelů jachet musí nutně růst i nabídka loděnic. Není to tak dávno, kdy maximem v sériové produkci bylo 50 stop. Podívejte se dnes. Beneteau má v nabídce jachtu o 12 stop delší.je to první model nové luxusní řady.
Možná řeknete, že nová Oceanis Yacht 62 nemůže být nic převratného, když je ve výrobním programu již nějakou dobu model Oceanis 60, tedy jen o dvě stopy kratší. To sice je pravda na jednu stranu, ale na straně druhé to pravda není. Oceanis 60 je jen pokračováním výrobní řady menších Oceanisů. Nese všechny jejich základní prvky, jen je z nich největší. Oceanis Yacht 62 je něco naprosto jiného. Od všech svých předchůdkyň se zcela liší. Bližší je velkým lodím vyráběným na zakázku, než běžným Oceanisům.
Pojďme se podívat, co vše svým majitelům nabízí, nebo nabídnout může. Nezaměnitelný design jachty je dán širokým tmavým pruhem uprostřed trupu, ve kterém jsou schována veliká okna prosvětlující interiér. Dalším snadno rozeznatelným prvkem je tmavé okno na boku nástavby, které vede od kokpitu až k přední palubě. Čelen na přídi vystrkuje kotvu z dosahu přídě jachty. Navíc poslouží k uchycení spinakerů a plachty Code 0, která je v posledních letech stále oblíbenější.
Rozměrný kokpit je rozdělený na část společenskou a pracovní. Hlavní lukna může být krytá pevným, nebo sklopným plátěným sprayhoodem. Pevný sprayhood může přecházet do pevného bimini, které zakryje celý kokpit. Na střechu je možné instalovat soláry, větrný generátor i nezbytné antény. Vedle hlavní lukny je příjemný prostor na slunění.
Hydraulicky sklopná koupací plošina na zádi skrývá rozměrnou garáž na dinghy. Práce se člunem je zde velmi snadná. Na zádi také může být k dispozici venkovní kuchyně s grilem, lednicí a dřezem s tekoucí vodou.
Do podpalubí vstoupíme po příjemně pozvolných schůdcích. Ohromný salón je prosvětlený jak ze stropu, tak i z boku díky velikým oknům v trupu. Přední třetinu trupu zabírá majitelská kajuta, samozřejmě s vlastní koupelnou a toaletou. Znovu je zde zajištěn extrémně dobrý přísun přirozeného osvětlení. Dvojici kajut pro hosty najdeme na zádi, znovu každá s vlastní koupelnou.
Protože již jde o jachtu, která bude mít nejčastěji placeného kapitána, je na přídi samostatná kajuta pro skippera, případně dalšího člena posádky.
Parametry
Celková délka |
19.07 m |
Délka trupu |
18,12 m |
Šířka |
5,33 m |
Ponor |
2,90/2,30 m |
Výtlak |
24 170 kg |
Nádrž na palivo |
1 000 l |
Nádrž na vodu |
1 060 l
|
Výkon motoru |
160 HP |
Plocha plachet |
182 m2 |
Design |
Berret Racoupeau Yacht Design |
Více |
www.bemexboot.cz
|
4539
Související články
First 36 je Class 40 v malém
First 36 je Class 40 v malém
Co je nejzajímavější sériová jachta dnešních dnů? Na první pohled se to nemusí zdát, ale je to First 36 loděnice Beneteau. Jachta vznikla po široké spolupráci Slovinců ze Seascape, Sama Manuarda, loděnice Beneteau, Pure Design & Engineering a mnoha dalších. Svými jízdními vlastnostmi uchvátí.
Beneteau First 44
Beneteau First 44
Dlouho to vypadalo, že byla sportovní řada jachet First odstavena na vedlejší kolej. V posledních letech je ale právě v této kategorii velmi živo. Vše začalo koupí slovinské loděnice Seascape. Letos byl spuštěn na vodu revoluční First 36 a nyní je tu model First 44.
Oceanis Yacht 60
Oceanis Yacht 60
Francouzská loděnice Beneteau představila novou vlajkovou loď. Šedesátistopá jachta připomíná na první pohled úspěšný model First Yacht 53. Elegantní trup, nízká splývavá nástavba a výkonná takeláž, to jsou prvky, které přitahují pozornost.