Český žhář, potopený český katamaran a náraz do Mljetu
Pořád se něco děje. Charterový katamaran vrazil do ostrova Mljet, český pošuk zapálil kavárnu, Italové nechali stěžeň pod mostem, dvě jachty se potopily na Olibu a pokuty za plavbu ve skluzu se rozdávají na všechny strany.
Jednačtyřicetiletý Čech se v Ražancu na Pagu alkoholem uvedl do stavu sníženého vědomí. Následně byl nespokojen s obsluhou (zřejmě se nemohl dopočítat na účtu uvedených travaric). Za bezměsíčné noci se proto do podniku vrátil a zapálil ho. Celá dřevěná terasa shořela. Vzhledem ke stavu, ve kterém se do svého kriminálního počínání pustil, neměli pagští kriminalisté příliš práce zločinného ochmelku zadržet v posteli se zapalovačem v ruce.
Plachetnice Karma (zřejmě Hanse 415) neustála kolizi s mostem ve Ždrelacu. Výsledkem je zlomený stěžeň. Jako obvykle. Není letos první a ani poslední.
Katamaran Dreamseeker nevrazil do mostu, ale rovnou do pobřeží Mljetu nedaleko Polače. Z deseti členů posádky byly tři dámy zraněné a musely být převezeny do špitálu. Katamaran má díru v plováku, kterou zbytek posádky ucpal fendrem a podařilo se loď bez velkých potíží zachránit.
No, ještě jsou tu pokuty za plavbu ve skluzu. Je jich stále více a po prvních kontrolách na severu Chorvatska se dnes už kasíruje po celém pobřeží. Pamatujte, že 300 m od břehu je plavba ve skluzu zakázána. Pokuty se včera pohybovaly od 1000 do 3000 HRK.
Nakonec je dnes mezi jachtaři řeč o dvou jachtách, které se potopily na Olibu. Přes ostrov přecházela bouřka a následná tramontana hodila dvě lodě na pobřeží. Šlo o 12 m dlouhou jachtu a katamaran Lagoon 420 s českou posádkou. Nikomu se naštěstí nic nestalo.
7958
Související články
Odpovědnost za Baltimore? Vzor Titanic
Odpovědnost za Baltimore? Vzor Titanic
Majitel lodi, která zbourala most v Baltimoru, může čelit gigantickým nárokům na náhradu škod. Nehoda se neobešla bez obětí na životech a vznikly rovněž velké škody v důsledku ochromení námořní i silniční dopravy na východním pobřeží. Jak se na věc dívá legislativa?
„Neuhasitelný“ metanol
„Neuhasitelný“ metanol
Jako alternativní palivo se metanol dostává do stále většího počtu lodních nádrží. Proti konvenčním palivům má řadu výhod. Každá mince má však dvě strany. Přestože je naše společnost posedlá bezpečností všeho možného, v případě požární bezpečnosti metanolových pohonných ústrojí zůstávají jisté mezery, jak zjistily testy společnosti Survitec.
Zlobivá převodovka
Zlobivá převodovka
Včera začal náš další kapitánský kurz. První den jsme věnovali oblíbeným přístavním manévrům, které jsou nezbytné proto, aby posádka mohla během celého kurzu zajíždět do přístavů sama. A zanedlouho se objevila nevšední závada...