Cesta do Chorvatska
Přinášíme vám informace z první ruky o cestě do Chorvatska a zpět. Informace jsou ze dvou zdrojů, vedle skoro všem známého Jirky Pacáka, jde i o informace od majitele jachty zakotvené v Chorvatsku.
Cesta do Chorvatska je dnes jednodušší, než cesta u nás z okresu do okresu. Jeli jsme po trase Brno, Vídeň, Graz, Maribor, Zagreb a Zadar.
V Mikulově naši celníci nebyli, rakouské straně stačilo říci, že jsme tranzit. Bez pasu, bez testu. Na rakousko-slovinské hranici Rakušané nebyli, Slovincům stačilo říct magické slůvko "tranzit". Bez kontroly pasů. Na slovinsko-chorvatské hranici Slovinci skenovali pasy a Chorvaté skenovali pasy a chtěli vidět PCR testy. Ze čtyř testů jim stačil jeden. Zdržení asi 15 minut, jinak ostatní hranice bez zdržení. Celkem cesta trvala 8 hodin, byla dlouhá 780 km, v čase je započteno i jedno tankování a třikrát káva a toaleta.
Tankuji v Rakousku sjezd Spielfeld u kruháče na Avanti samoobsluze na kartu za 1,08 eur/l nafty. Zdržení sjezdu z dálnice asi 5 minut. Na dálnici je nafta cca 1,5 eur/l. V Chorvatsku 1,4 eur/l.
Ještě k poplatku za loď na kapitanátu. Od prosince je kapitanát v Zadaru přestěhován na adresu Zadar, Gaženicka cesta 28c do nové budovy terminálu. Otevírací doba 8-20 h. Cena stejná jak loni, platil jsem hotově. Příjemný personál, žádná rouška. Platí vždy do konce roku. Turistická taxa se dá koupit přes internet. Platí 12 měsíců.
Zpáteční cesta do ČR probíhala stejně, na hranicích je třeba magické slovíčko "transit". Na našich hranicích nebyla po úřední osobě ani stopa.
Foto: Pavel Nesvadba
26233
Související články
Žralok! A učitelka…
Žralok! A učitelka…
ŽRALOK!!! V Tribunji. A hned vedle pláže. Objevil se tam ráno, kolem sedmé. Na pláži zrovna modelovala své tělo plavkyně. Šlo o učitelku výchovy ke zdraví a výtvarné výchovy na základní škole v Rousínově.
Jak se vyhnout nervózním pátečním frontám u benzínových pump
Jak se vyhnout nervózním pátečním frontám u benzínových pump
Pátek odpoledne benzínová pumpa v Biogradu před marínou. Při pohledu z dronu to vypadá, jako když se rojí včely. Houf lodí, který tepe životem, rozrůstá se a smrskává, krouží, přibližuje se, vzdaluje se a rozpadne se až s příchodem tmy. Nervózní závěr dovolené, desítky minut stresu, někdy i vzteku. Jak se tomu vyhnout?
Redakční test Sun Odyssey 380
Redakční test Sun Odyssey 380
Moderní jachty svou prostorností výrazně zastiňují starší modely stejné velikosti. Jeanneau má v nabídce novou 380, která i díky velmi široké přídi na úrovni paluby zase posunula vnímání vnitřního prostoru na docela jinou úroveň.