Chorvatské maríny mění majitele
Chorvatské maríny Mandalina, Dalmacija (Sukošan) a Borik změnily majitele. V roce 2012 koupila marínu Dalmacija turecká společnost D-Marin. Nyní se marín zbavila a prodala je investičnímu fondu CVC Capital Partners.
Turecká společnost D-Marin investovala především v maríně Dalmacija v Sukošanu, kde došlo k ohromným změnám. V podstatě je možné říci, že v maríně nezůstal kámen na kameni. Stále odolává jen restaurace Gajeta u staré recepce. Majitel Gajety má zřejmě nějaký kouzelný plášť. Celá marína se modernizuje a on s podnikem ustrnulým v polovině 90. let minulého století zůstává. Společnost D-Marin prodala své maríny v Chorvatsku, Řecku a ve Spojených arabských emirátech. Ponechala si chorvatské hotely a maríny doma v Turecku.
Prodej marín byl způsoben nutností splácení dluhu společností majitele Ferita Sahenka, který narůstá s devalvací turecké liry.
Nový majitel se chystá vytvořit řetězec nóbl marín po celém světě. Nóbl maríny, nóbl peníze. V Chorvatsku by se mělo jednat o počátek expanze.
4288
Související články
Dramatický příběh z Kaštely
Dramatický příběh z Kaštely
Náš čtenář M.C. nám poslal svůj přístavní příběh z maríny Kaštela při vracení lodě. My si ho rádi přečetli již třikrát...To se neokouká.
Nová marína v Ploče
Nová marína v Ploče
V městě Ploče v ústí řeky Neretvy jižně od Makarské riviéry se připravuje stavba nové maríny se 400 místy k stání. V současné chvíli probíhá veřejné slyšení týkající se vlivu stavby na životní prostředí.
Jak proplout zdražováním na Jadranu
Jak proplout zdražováním na Jadranu
Inflace zasáhla celou Evropu a Chorvatsko nezůstalo imunní. Jachtaři a další návštěvníci země se tak musí připarvit na to, že náklady budou opět vyšší než loni. Maríny zvýšily ceny meziročně v průměru o necelých devět procent. Některé ale zdražily i o dvacet. Přesto je stále možné doplout z Umagu do Dubrovníku bez rizika, že budete cestou muset vyhlásit osobní bankrot.