Chorvatské maríny mění majitele
Chorvatské maríny Mandalina, Dalmacija (Sukošan) a Borik změnily majitele. V roce 2012 koupila marínu Dalmacija turecká společnost D-Marin. Nyní se marín zbavila a prodala je investičnímu fondu CVC Capital Partners.
Turecká společnost D-Marin investovala především v maríně Dalmacija v Sukošanu, kde došlo k ohromným změnám. V podstatě je možné říci, že v maríně nezůstal kámen na kameni. Stále odolává jen restaurace Gajeta u staré recepce. Majitel Gajety má zřejmě nějaký kouzelný plášť. Celá marína se modernizuje a on s podnikem ustrnulým v polovině 90. let minulého století zůstává. Společnost D-Marin prodala své maríny v Chorvatsku, Řecku a ve Spojených arabských emirátech. Ponechala si chorvatské hotely a maríny doma v Turecku.
Prodej marín byl způsoben nutností splácení dluhu společností majitele Ferita Sahenka, který narůstá s devalvací turecké liry.
Nový majitel se chystá vytvořit řetězec nóbl marín po celém světě. Nóbl maríny, nóbl peníze. V Chorvatsku by se mělo jednat o počátek expanze.
3031
Související články
Nejlépe oceněné restaurace, ve kterých se vyplatí najíst
Nejlépe oceněné restaurace, ve kterých se vyplatí najíst
Chorvatský magazín „Croation nautical magazin“ každoročně uděluje nejlepším restauracím značku „Gourment Tour“. Pokud budete na dovolené někde na blízku, určitě nevynechejte jejich návštěvu. BON APPÉTIT!
Jachta a marína v jednom
Jachta a marína v jednom
Designérská kancelář Beiderbeck Designs vytvořila koncept 180 metrů dlouhého katamaranu, který bude soukromou jachtou i marínou v jednom. Součástí jachty v ceně 500 mld. EUR v základním provedení by bylo i 75 m dlouhé molo, u kterého mohou přistávat menší jachty.
Kolik vyberou chorvatské přístavy za rok?
Kolik vyberou chorvatské přístavy za rok?
Přístavní poplatky v Chorvatsku rostou rok od roku. Položili jste si někdy otázku, kolik maríny a přístavy jako Kaprije, Zlarin, Primošten, či Rogoznica přinesou do kasy ročně? Jsou to stovky milionů kun...