Co nás zaujalo v Düsseldorfu 2
Na výstavě jsme se museli podívat také na asi nejlevnější pětatřicítku na světě. Jmenuje se Viko 35, stojí bez DPH 49 900 EUR a je vyráběna v Polsku.
Design jachty je dílem italského Sergia Lupoliho a povedl se. Proti běžným jachtám polské produkce je to krok správným směrem.
Zvláštním prvkem je bok lodi výrazně zvýšený nad palubu. Je to běžné na mnoha jachtách, ale vždy jen o pár centimetrů. Zde je to téměř 20 cm. Veškerá voda z paluby, a nebude jí málo, poteče dozadu a kolem kokpitu. Za kormidlem může být dost vlhko.
Zajímalo nás také zpracování interiéru. Zde se ukázaly velké nedostatky. Kvalita zpracování i použité komponenty nevzbuzovaly důvěru. A to šlo o jachtu určenou pro výstavu. Příkladem budiž mezera, která zbyla kolem celé kuchyňské desky mezi deskou a zvýšeným „dřevěným“ okrajem. Voda poteče z kuchyňské desky do mezery, kde bude dřevo bobtnat a odcházet. A vedle vody tam skončí i zbytky potravin a kdovíco ještě.
Jde sice o maličkost, mezeru je možné vymáznout, ale o mnohém to hovoří.
Viko 35 má tedy neskutečnou cenovku, ale kvalita je na viditelných místech výrazně slabší. Navíc avizovaná cena platí za značně osekanou verzi s nedostatečnými vinšnami, lihovým vařičem, kormidelní pákou, slabým motorem atd.
Najděte ale jinou možnost za tyto peníze…
4261
Související články
Přednášky na stánku Lodních novin (úprava programu)
Přednášky na stánku Lodních novin (úprava programu)
Od pátku do neděle proběhne v Praze v Letňanech další ročník výstavy For Boat. Na našem stánku budou pro vás stejně jako v minulých letech připraveny více, či méně odborné přednášky. Sobotní program bude upraven.
Volné vstupenky na For Boat
Volné vstupenky na For Boat
Také letos nás najdete příští víkend na výstavě For Boat. Náš stánek najdete jednoduše, od stropu bude viset nad našim stánkem plachta. Znovu budou u nás na programu odborné přednášky, jejichž seznam zveřejníme zítra.
Charterové společnosti brání dumpingovým cenám
Charterové společnosti brání dumpingovým cenám
Agresivní startupy v posledních letech provětraly charterové trhy. Pro získání klienta mnohdy šly se svojí provizí až na nulu. Výsledkem je nestabilita trhu, na kterém praktiky některých společností poněkud zapáchají.