Co pojišťovna na most Ždrelac
Ještě jednou se vrátíme k mostu Ždrelac mezi Ugljanem a Pašmanem. Jak moc je pojišťovna ochotna platit zlomený stěžeň v místě, kam se s jachtou nemá plout? Co řekne pojišťovna skipperovi jachty, který podepsal prohlášení, že pod pod most nepojede s lodí, která se tam nevejde?
Všichni víme, jak vypadají nálepky, které jsou v kokpitech jachet, které pod mostem Ždrelac nemohopu proplout. Přesto tam každý rok přibude několik dalších zářezů. Zeptali jsme se zástupce pojišťovny Pantaenius, jak na podobné selhání reaguje pojišťovna. Níže je odpověď Pavla Stejskala z firmy TPS centrum.
Záleží to na pojišťovně, jaké má sjednané podmínky s majitelem lodě.
Kvalifikuje se to jako nedbalostní zavinění ze strany skippera (letos šlo o několik stěžňů).
Znám konkrétní případ charterové firmy ze Sukošanu, která se ve stejném případě soudila s klientem ze Slovenska a soud vyhrála.
Nakonec to vyšlo skippera celkem draho. Zaplatil opravu lodě, právníky a soudní výdaje.
3160
Související články
Další stovky kontejnerů v severním Pacifiku
Další stovky kontejnerů v severním Pacifiku
260 kontejnerů spadlo z paluby kontejnerové lodi Maersk Eindhoven v severním Pacifiku. Je to další z řady velkých nehod této zimy na trase mezi Asií a Spojenými státy.
Kolik bylo loni nehod na Jadranu
Kolik bylo loni nehod na Jadranu
Kolik se stalo za loňský rok nehod na chorvatské straně Jadranu? Kolik bylo kolizí, kolik lodí najelo na mělčinu, kolik se jich potopilo? A jak vypadá nejtragičtější statistika za minulý rok?
750 kontejnerů v p….i
750 kontejnerů v p….i
V poslední době jsou kontejnerové lodě na severním Pacifiku takovými oslíčku otřes se. Na cestě z Číny do Los Angeles spadlo z kontejnerovky Mearsk Essen cca 750 kontejnerů.