Co se stane když…
Umíte se s jednotrupou plachetnicí s jedním motorem a jedním listem kormidla posouvat bokem? Myslím, že by to mělo jít. Jen je třeba vědět jak.
Abychom byli korektní, je třeba ještě na začátek dodat, že loď musí být vybavena příďovým propelerem. Jak potom postupovat?
Představte si, že stojíte bokem u mola, před vámi i za vámi je jachta. Jak to udělat, abyste odpluli bokem?
Začneme pohybem zádě. Aby se záď pohnula od mola, je třeba stočit kormidlo k molu a zařadit krátký přední chod. Proud vody poslaný lodním šroubem na vytočené kormidlo odstrčí záď od mola. Pokud ale k tomu s citem použijeme příďový propeler, odskočí od mola i příď. Jachta se pohne bokem mírně dopředu.
O podobných manévrech se můžete dozvědět více na přednášce o přístavních manévrech v Brně a v Ostravě. Na programu bude i kotvení.
2325
Související články
Přednáška Přístavní manévry dnes od 18:00
Přednáška Přístavní manévry dnes od 18:00
Dnes v 18:00 začíná online přednáška o přístavních manévrech. Vysvětlíme vám, co o manévrování s lodí nevíte a pomůžeme vám dostat loď do ruky a zbavit se stresu. Příští týden je na programu přednáška Jak bezpečně kotvit. I kotvení je činností, která způsobuje škody a zvedá vlasy na hlavě.
Co je třeba pro zlepšení přístavních manévrů
Co je třeba pro zlepšení přístavních manévrů
Co je třeba udělat proto, aby ovládání jachty v přístavech nebylo noční můrou, ale všední záležitostí podobně, jako je tomu při parkování na parkovišti za samoobsluhou? Kde děláte chyby a jak se jich zbavit?
Proč do neznámého přístavu raději zacouvat
Proč do neznámého přístavu raději zacouvat
Připlováte do neznámého přístavu. Patří k těm menším a vy nemáte jistotu, že uvnitř najdete volné místo. V takovém případě je lepší do přístavu couvat. Víte proč?