Herec staví biooptimisty
Německý herec a nadšený jachtař Simon Licht, známý ze snímku Baader Meinhof Komplex, spojil síly s dalším jachtařem Holgerem Ambrosellim a společně se pustili do výroby lodí z biologických materiálů. Jako první jejich startup s názvem Khulula představil loď třídy Optimist vyrobenou z lněného vlákna.
Premiéru si jejich biooptimist odbyl předminulý víkend v Hamburku. Loď autory nazvaná "Flaxxi" odpovídá vzhledově i hmotnostně klasickým laminátovým jolám pro začínající jachtaře. Tato je ale vyrobena ze lněného a čedičového vlákna a recyklovaného karbonu.
Výrobci se dušují, že uhlíková stopa jejich lodi je o 85 procent menší, než je tomu u sériových optimistů vyráběných v Číně. Velkým plusem je její plná recyklovatelnost. Veškeré lanoví na palubě pochází ze 100procentně recyklovaného polyesteru. Jde o řadu Sirius 500 Green od firmy Robline.
A tak jediná náležitost, která je na lodi udělána postaru, je gelcoat.
Projekt Khulula si dal za cíl využít poznatky o udržitelnosti, které lidstvo dosud nasbíralo, a praktickým způsobem je předat nastupující generaci - proto právě třída Optimist. Nápad se zrodil v minulém roce, kdy chtěli uspořádat "udržitelnou regatu", ale trh jim vlastně neměl co nabídnout, a tak se pustili do stavby lodí sami.
"Zjistili jsme, že plout udržitelně je prakticky nemožné. Máme jen plasty, chemikálie, pryskyřice a lepidla. Především ale máme zodpovědnost, proto jsme toto chtěli změnit a se změnou začít od těch nejmenších," vysvětlil Licht svůj pohled německému Yachtu.
Netrvalo dlouho a první výsledek je na světě. Se stavbou lodi oběma nadšencům pomohla společnost Northern Light Composites z Terstu. Nyní bude následovat promo turné po německých jachtařských klubech a poté jednání s národními jachtařskými svazy.
1066
Související články
Zabavit, či ne? Opatrní Němci řeší, co s oligarchovou megajachtou
Zabavit, či ne? Opatrní Němci řeší, co s oligarchovou megajachtou
Tahanice o megajachtu Dilbar Ališera Usmanova, která je momentálně zaparkována v hamburském doku loděnice Blohm+Voss, nekončí. Německé úřady krotce našlapují kolem možnosti loď zabavit.
400metrový kolos na dně
400metrový kolos na dně
Mumbai Maersk, jedna z největších kontejnerových lodí na světě, nasedla na mělčinu před vjezdem do německého přístavu Bremerhaven. Jedná se o 399 metrů dlouhou kontejnerovku s kapacitou téměř 20000 TEU.
Peking
Peking
Zajímavý film o záchraně a restaurování jednoho z posledních plnoplachetníků, který sloužil jako nákladní loď na lince z Chile do Evropy. Je to 40 minut, ale stojí to za to.