Ilegální marína na Makarské zavřena
12 let provozovat ilegálně marínu? Toho by si musel někdo všimnout, ne? Ročně přitom majitelé jachet zaplatili za stání cca 20 milionů HRK.
Jedná se o marínu Ramova Krvavica. Nevím, jestli jsou nynější situací zasaženi i čeští majitelé jachet, ale v minulosti víme nejméně o dvou českých plachetnicích, které si v maríně užily tvrdou zimu. Při silné bóře nebylo stání zde příliš bezpečné.
V pondělí byly pracovníky Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture zapečetěné administrativní prostory maríny a také zde provozovaná restaurace. Nepříjemná situace se před létem týká 255 míst k stání, z toho je 60 na břehu a 195 ve vodě.
Do roku 2007 šlo o sportovní přístav, který byl však následně rozšířen bez vědomí úřadů a bez řádné koncese na zábor pobřeží. Až nyní se podařilo úřednímu šimlu přeskočit všechny překážky do cesty nastavené a marínu zavřít. Na místě by měla fungovat bezpečnostní agentura, která bude dohlížet na zakotvené jachty.
4730
Související články
Bude na Drveniku marína pro 250 jachet?
Bude na Drveniku marína pro 250 jachet?
Přístav na ostrově Veli Drvenik zřejmě znáte. V plánu je marína pro 250 jachet. To je jistě dobré pro státní kasu! Místním se to nelíbí... Představa, že přijdou o zátoku, kde se koupají, či chytají v zimě ryby, je nenaplňuje. Kdo v souboji mamonu s ospalou touhou po klidu a zachování statu quo zvítězí?
Slovenský politik chce investovat v Chorvatsku
Slovenský politik chce investovat v Chorvatsku
Sućuraj je malebný přístav na východním cípu Hvaru. V plánu je zde výstavba maríny pro 250 jachet. Ve výběrovém řízení se angažoval firma patřící bývalému slovenskému ministru hospodářství.
Druhý pokus s hydroplány v Chorvatsku
Druhý pokus s hydroplány v Chorvatsku
Firma ACI, která vlastní v Chorvatsku dvě desítky marín, vážně pokukuje po menší flotile hydroplánů. V plánu je vytvoření pavučiny letů po chorvatských ostrovech a marínách. Jedná se o byznys, na kterém si již jedna společnost vylámala zuby.