Jachta, tuna bílého prášku a tři Chorvaté
Byznys s kolumbijským bílým zlatem z vás může udělat boháče s vlastní zoologickou zahradou. Nebo obyvatele šatlavy v místě, které je běžně určeno pro dovolenou s Fischerem.
Trojice jachtařů z Chorvatska zatoužila po vlastní ZOO. Nebo alespoň po parádním červeném sporťáku. Měla kontakty a naprosto dokonalej plán. Neprůstřelnej.
Sedneme na loď a uděláme si parádní dovolenou. Proplujeme Středomoří, zamíříme z Gibraltaru na jih, přes Kanáry a zastavíme se v exotickém Karibiku. Tam naložíme tunu ceněného carga z Kolumbie a vyplujeme zpět. Do Španělska! Tam náklad předáme obchodníkům s vynikající náladou. Shrábneme prachy a je vymalováno. Betonovej plán!
Jenomže… I nejlepší plán má svá úskalí.
O nápadu trojice fandů do jachtingu věděla chorvatská policie. Jakmile trojice na začátku roku 2020 vyplula z Chorvatska na plachetnici Majic, rozjela se mezinárodní policejní akce. Sledovačka na třech kontinentech...
Po mamonu toužící trojice jachtařů doplula na Kanáry a v dubnu na Barbados. Tam je ale zastihla epidemie koronaviru a karanténa. Kontrola stíhala kontrolu, nebyl klid na nakládku. Bylo třeba operativně změnit plány. Následoval návrat na Kanáry a vyplutí směr Brazílie. Alespoň oficiálně…
Místo toho jachta Majic zamířila do Guinejského zálivu v rovníkové Africe. Tak byl konečně klid na překládku zboží. S plným podpalubím se jachta otočila znovu na cestu do Evropy. Osudné se trojici z Šibeniku staly Kanárské ostrovy.
Španělská Guardia Civil odmítla dále čekat. Po dohodě s Chorvaty zadržela jachtu Majic a odtáhla ji do přístavu. V přístavu byla objevena tuna tovaru za dobrých 40 milionů EUR. Kapitán jachty Zoltan K. stál na palubě, kroutil hlavou a naprosto nechápal, kde se to v jachtě vzalo...
Nyní čeká jachtaře ze Šibeniku střednědobá pauza od jachtingu. Vzhledem k množství bílého prášku by to mohlo být cca do 10 let.
Není to první případ chorvatských jachtařů/pašeráků. Na podobnou cestu se před lety vydal také majitel chorvatské charterovky Mande Charter, který doufal v lepší využití svých jachet v mimosezónním období.
Také my jsme měli na Kanárech ve vězení partu jachtařů, která doufala v životní byznys. Bezstarostná jízda se ale nakonec nekonala...
3449
Související články
Když čelen překáží
Když čelen překáží
Kratší či delší čelen se objevuje na přídích stále většího počtu jachet. Pomáhá při manipulaci s kotvou a vytahují se na něj plachty typů Code 0, nebo genaker. Má ale i svá negativa. Projevují se, jak jinak, v přístavech.
Podříznuté hrdlo a půl tuny koksu
Podříznuté hrdlo a půl tuny koksu
Kontejnerová loď MSC Adelaide vykládala náklad v Janově. Všední činnost narušil zásah policejních ostrých hochů z protidrogového. Řev, zmatek v přístavu, všude zbraně a neprůstřelné vesty a přístavní dělník prchající mezi kontejnery před rukou zákona.
Kam zmizel pasát
Kam zmizel pasát
Vyplujete z Kanárských ostrovů, dostanete se ven z větrného stínu vysoké pevniny a jste v pasátu. Tento pravidelný vítr vás doveze až do Karibiku. Hezky, pohodlně, na zaďák. Jenomže tentokrát tam není. Chybí. Někam se ztratil. Co se stalo?