Jsou ještě volné lodě na Vendée Globe?
Na stavbu nové lodě pro Vendée Globe 2020 už není čas. Jsou ještě k dispozici jachty ze druhé ruky, nebo už všechny změnily majitele?
Nejvíce ceněné jsou jachty, které byly postavené před posledním ročníkem Vendée Globe. To jsou lodě, které sice zřejmě v roce 2020 nevyhrají, ale nejspíše stanou na stupních vítězů (mělo by být postaveno 7 nových jachet). Poslední větu neberte tak doslova, protože například Hugo Boss je neuvěřitelně rychlá a zdá se, že i spolehlivá. A nové jachty nemusí doplout do cíle, to by nebylo nic zvláštního. Zvláště ve chvíli, kdy se stále více vznášejí na foilech.
Z poslední generace jachet jsou na cestě k novým majitelům Safran a Hugo Boss. Na Hugo Boss si dělal zálusk Conrad Colman, ale poté, co tým Banque Populaire přišel při Route du Rhum o svůj Ultime trimaran, se ukázalo být licitování o cenu nedostatkového zboží špatnou taktikou. Vypadá to, že francouzská populární banka po lodi sáhla. Tu Conrad Colman nepřeplatí.
Jachtu Safran kupuje bývalý vynikající závodník Roland Jourdain pro svoji firmu Kairos. Jachtu pronajme a zároveň bude pracovat na celkovém zabezpečení kampaně. Pro závodníka přezdívaného Bilou tak jde vlastně o takovou koupi charterové jachty.
Další zajímavou lodí, která bude pronajata na příští Vendée Globe je SMA. Jachta vyhrála Route du Rhum a patří firmě dvojnásobného vítěze Vendée Globe Michela Desjoyeaux. Kdo chce, může si jachtu pronajmout.
Z nepříliš starých jachet, které změnily majitele, můžeme vzpomenout Souffle du Nord. Jde o bývalou Groupe Bel, jednu ze dvou prvních jachet IMOCA, která vznikla ze spolupráce VPLP a Verdier. Výborná jachta, kterou však provází smůla. Ve Vendée Globe má bilanci: zlomený stěžeň, srážka s rybářskou lodí, srážka s kontejnerem. Novým majitelem jachty je Maxime Sorel.
Na prodej jsou tyto jachty: Spirit of Yukoh (design Farr z roku 2007) a Vers un monde sans sida. Cena těchto jachet je 480 000 EUR. Dále Vivo a Beira (design Lombard 2004) za 725 000 EUR, 100% Natural Energy (bez stěžně) za 250 000 EUR, Kingfisher (také bez klacku) za 240 000 EUR a Great America IV (design Owen Clarke 2006) za 600 000 EUR.
4904
Související články
Jednoruký Číňan popluje v Route du Rhum
Jednoruký Číňan popluje v Route du Rhum
Čínskému „vměšování“ se nevyhne ani sólový oceánský jachting, tedy činnost, v níž dosud dominoval evropský gen. Držitelem jedné z deseti divokých karet pro účast v sólo závodě přes Atlantik Route du Rhum je čínský paralympionik Jingkun Xu.
Manželé koupili závodní speciál z Vendée a dělají z něj dovolenkový cruiser
Manželé koupili závodní speciál z Vendée a dělají z něj dovolenkový cruiser
Pohodlná, ale přitom výkonná jachta na dlouhé plavby. To byl sen manželů Matta Steversona a Janneke Petersenové. Koupili vysloužilou závodní jachtu třídy Open 60, která se v roce 1989 pod názvem Duracell účastnila prvního ročníku sólo závodu kolem světa Vendée Globe. Nyní loď prochází přestavbou na zahradě manželského páru.
Nejsou stěžně (na lodě IMOCA)
Nejsou stěžně (na lodě IMOCA)
Máte loď IMOCA a nemáte stěžeň. Složitá situace. Stěžně nejsou, Lorima v Lorientu nestíhá vyrábět. A tom se ani nebavíme o tom, kolik takový stěžeň stojí.