Když zlomíte stěžeň pod mostem…
Zeptali jsme se Vladislava Bezecného z firmy Bemex Boot, která má charterovou základnu v maríně Dalmacija v Sukošanu, tedy na dohled od stěžni omláceného mostu Ždrelac, jak je to se škodami pod mostem vzniklými. Máme tu pr vás jeho odpověd.
Kdo platí škody vzniklé pod mostem?
My jsme měli naštěstí jen jeden zlomený stěžeň pod Ždrelacem. Skipper podepsal prohlášení, že se s lodí pod most nevejde, ale pak tvrdil, že nevěděl, že to je ten konkrétní most. Byl to Ital... Tehdy nám pojišťovna Pantaenius všechno zaplatila (ale bylo to v roce 2012). Čekal bych, že následně po skipperovi pojišťovna bude chtít další náhrady už jenom kvůli prohlášení, které každý skipper u nás podepisuje:
„Tímto potvrzuji, že jsem byl informován, že moje najmutá charterová jachta nesmí projíždět pod mostem Ždrelac spojujícím ostrovy Pašman a Ugljan, protože podjezná výška mostu nestačí pro uvedenou jachtu.
Pojištění pro tuto jachtu nebude krýt žádné škody vzniklé nedodržením tohoto pravidla.
Tímto rovněž beru na vědomí, že kromě škod vzniklých z titulu porušení tohoto pravidla budu hradit také další ztráty vzniklé ztrátou charterových tržeb v období nutném pro opravu jachty (minimálně 6 týdnů).”
4665
Související články
Beneteau First 44
Beneteau First 44
Dlouho to vypadalo, že byla sportovní řada jachet First odstavena na vedlejší kolej. V posledních letech je ale právě v této kategorii velmi živo. Vše začalo koupí slovinské loděnice Seascape. Letos byl spuštěn na vodu revoluční First 36 a nyní je tu model First 44.
Jak je to s mostem v Trogiru
Jak je to s mostem v Trogiru
Čtenář Lodních novin Honza Basl nám poslal zprávu o situaci s mostem v Trogiru. S mostem, který byl a není, tedy vlastně nebyl a je...
Oceanis Yacht 60
Oceanis Yacht 60
Francouzská loděnice Beneteau představila novou vlajkovou loď. Šedesátistopá jachta připomíná na první pohled úspěšný model First Yacht 53. Elegantní trup, nízká splývavá nástavba a výkonná takeláž, to jsou prvky, které přitahují pozornost.