Kolaps lodního jeřábu v přímém přenosu
V německém Rostocku dokončovali práce na instalační lodi Orion 1, která je určena pro montáže větrných elektráren na moři. Někde ale muselo dojít k chybě… Ohromný jeřáb na palubě nevydržel a zřítil se.
Loď Orion 1 měla být předána belgické firmě DEME ještě v květnu. V loděnici firmy Liebherr v Rostocku probíhala instalace speciálního jeřábu. Měl unést 5000 tun, dosah do boku měl být 30 metrů a břemena měl být schopen zvednout do výšky 180 metrů. Ihned po předání zákazníkovi měla loď přejet do Skotska. Při stavbě větrné elektrárny Moray East měla instalovat 103 větrníky o celkové kapacitě 950 MW.
Závěrečné testování jeřábu nedopadlo dobře. V sobotu 2. května se jeřáb najednou zřítil. Naštěstí došlo jen k lehčím zraněním. Dokončení elektrárny Moray East asi bude muset počkat. Větrné turbíny Vestas V164 jsou největší na světě a pro jejich montáž jsou třeba speciální stroje. Průměr rotoru je 164 metry, celková výška 220 m. Každý list rotoru váží 35 tun.
Vypadá to, že někde udělali inženýři v Liebherru chybu...
2715
Související články
750 kontejnerů v p….i
750 kontejnerů v p….i
V poslední době jsou kontejnerové lodě na severním Pacifiku takovými oslíčku otřes se. Na cestě z Číny do Los Angeles spadlo z kontejnerovky Mearsk Essen cca 750 kontejnerů.
Co dokáže šlendrián na palubě
Co dokáže šlendrián na palubě
25. července narazila nákladní loď Wakashio na pobřeží nepřehlédnutelného ostrova Mauricius. Loď se rozlomila a 1000 tun paliva způsobilo ekologickou katastrofu. Příčina nehody je naprosto absurdní.
Škoda za 200 milionů USD
Škoda za 200 milionů USD
Kontejnerovka ONE Apus ztratila v bouři 1816 kontejnerů. Situace na palubě připomínala se škodolibostí rozprášenou dětskou stavebnici. Byla to však drahá hra. Podle odhadů se škoda vyšplhá až na 200 milionů USD.