Kolik stojí zašpuntovaný Suez
Suez je úzké hrdlo láhve, na kterém je závislý světa běh. Přes 50 lodí propluje denně tímto hrdlem, více než 12 % světového obchodu stojí a padá se Suezem. Kolik stojí špunt, kterým hrdlo ucpala kontejnerová loď MV Ever Given?
Záchranářům se během včerejška podařilo částečně uvolnit kontejnerovou loď MV Ever Given, která stála zapříčená přes Suezský průplav. Nyní je volná záď lodi, příď však stále vězí hluboko v boku kanálu. Při uvolnění zádi asistovalo 10 remorkérů.
Stále však není jasné, kdy se podaří důležitou dopravní tepnu uvolnit. Podle některých zpráv je příď kontejnerové lodě nasedlá na skálu. Bylo také zjištěno, že trup je poškozený.
V současné chvíli čeká na obou stranách kanálu téměř 500 lodí. Jiné se již vydaly na dlouhou cestu kolem Afriky.
Kolik to stojí
Zablokování kanálu není levná záležitost. Podle údajů společnosti Lloyd´s stojí hodina zablokování kanálu 400 milionů USD. Cena přepravy za jediný den západním směrem je 5,1 miliardy USD, východním směrem jde o 4,5 miliardy USD. Není to žádná láce a projeví se to i na odvětvích, které s tím na první pohled vůbec nesouvisí.
Aktuální situaci můžete sledovat zde.
Titulní obrázek Vesselfinder.com
2842
Související články
Tři mrtví a dva nezvěstní
Tři mrtví a dva nezvěstní
Během plavby z Itálie do Albánie se potopil italský remorkér Franco P. K neštěstí došlo 50 mil od Bari. Prozatimní bilance neštěstí jsou tři mrtví a dva nezvěstní.
Záchrana po 66 hodinách v moři
Záchrana po 66 hodinách v moři
Turecký kapitán nákladní lodě spadl přes palubu. Rozjela se neúspěšná záchranná akce. Po 66 hodinách vytáhl trosečníka z vody indonéský rybář vracející se z lovu. Trosečník byl v pořádku, snad jen trochu žíznivý. Celý příběh však má i tajuplnou koncovku.
Koupání
Koupání
Architekt Otto Barić přijel v Korčule do přístavu a šel si koupit lístek na trajekt. Všední záležitost. Přijel dříve, tak stál v první řadě. Jenomže…