Kurzy TOP
× Search

Kde čekat brízu?

Minulé díly jsme věnovali vzniku brízy a jejímu stáčení u pobřeží. Nyní si řekneme, kde ji hledat můžeme a kde je to zbytečné. Nejprve se podíváme na ostrov. Nefouká gradientový vítr, pevnina...

Pro snadné refování

Chcete si usnadnit refování tak, abyste v pár momentech dokázali zarefovat sami? Bude-li pro vás refování snadné, vaše plavba bude bezpečnější, protože budete refovat dříve.

Na Murteru do Zameo ih vjetar

Pokud se rádi dobře najíte, je Murter pro vás tou pravou destinací. Kvalita restaurací obecně je velmi vysoká a mezi ty nejlepší podniky je možné zařadit i trochu zastrčenou restauraci Zameo ih...

Bude foukat bríza?

Víte, co je bríza? Jak vzniká a co je pro její vznik podstatné. Víte, jestli bríza přijde? Kdy? A jak bude silná? Na to vše se podíváme v několika dílech.

Bludiště

Viděli jste někdy kardinální značení? Na to někteří odpovědí otázkou: „Co to je?“ Jsou místa, kde jsou bóje kardinálního značení výjimkou. Na druhou stranu jsou i labyrinty, kde rozlišení žluté a černé je jedinou cestou k cíli.

Kdy je třeba refovat?

Kdy je třeba refovat? Je to jasné z předpovědi počasí? Je to jasné z rychlosti větru, když vyplouváme z přístavu? Odpověď není tak jednoznačná, jak by se mohlo zdát.

SY300: 95 metrů stěžeň

Designér Philippe Briand představil studii 90 metrů dlouhé megajachty. Plocha plachet při plavbě po větru bude 6600 m2. Hlavní stěžeň bude vysoký přes 95 metrů od vodorysky.

Bojíte se manévrů v přístavech?

Kapitánský průkaz máte pár let, dovolenou na moři milujete, ale při myšlence na nutnost zajet do maríny se vám nedělá dobře? Tento pocit dobře znám z let, kdy jsem na moři začínal. Zlepšovat se metodou pokus/omyl je zdlouhavé a někdy i nákladné.

Poslední
Na horu