Nákladní loď se potopila v tajfunu Maysak
Nákladní loď s 43 členy posádky se potopila nedaleko japonských břehů. Loď převážela téměř 6000 kusů živého skotu z Nového Zélandu do Číny.
Loď nesoucí zvláštní jméno Gulf Livestock 1 měla před sebou posledních 800 mil do přístavu určení v Číně. Ve středu přibližně hodinu po půlnoci lokálního času byl zachycen nouzový signál z lodi. Pak se již nepodařilo navázat spojení.
Pátrání bylo kvůli doznívajícímu tajfunu Maysak velmi obtížné, alespoň zpočátku. Tajfun Maysak odpovídal svojí silou hurikánu čtvrté, tedy druhé nejvyšší kategorie. Rychlost větru přesahovala 200 km/h, tedy více než 110 uzlů, viditelnost byla snížena k nule hustým deštěm.
Japonským záchranářům se podařilo zachránit jediného filipínského člena posádky Eduarda Sarena, který byl v záchranné vestě vytažen z vody. Podle něj na lodi přestal pracovat motor. Kapitán vydal příkaz, aby si všichni navlékli záchranné vesty. Rozkaz však nemusel být zachycen všemi členy posádky. Pak zasáhla loď vlna, která ji překlopila. Když se Sareno ocitl ve vodě, hledal kolem své kolegy, neviděl však nikoho. Na lodi pracovalo 39 Filipínců, 2 Australané a 2 Novozélanďané.
Loď byla spuštěna na vodu v roce 2002. Koncem července se nedaleko ostrova Balut na jihu Filipín dostala do situace, kdy jí přestal pracovat motor a musela požádat o asistenci filipínské námořnictvo. Vše nasvědčuje tomu, že se motor nepodařilo opravit...
3514
Související články
Odpovědnost za Baltimore? Vzor Titanic
Odpovědnost za Baltimore? Vzor Titanic
Majitel lodi, která zbourala most v Baltimoru, může čelit gigantickým nárokům na náhradu škod. Nehoda se neobešla bez obětí na životech a vznikly rovněž velké škody v důsledku ochromení námořní i silniční dopravy na východním pobřeží. Jak se na věc dívá legislativa?
Zlobivá převodovka
Zlobivá převodovka
Včera začal náš další kapitánský kurz. První den jsme věnovali oblíbeným přístavním manévrům, které jsou nezbytné proto, aby posádka mohla během celého kurzu zajíždět do přístavů sama. A zanedlouho se objevila nevšední závada...
Kapitánova oběť ze staré školy
Kapitánova oběť ze staré školy
Dva členy své posádky stihl zkušený kapitán nahnat do záchranného ostrůvku těsně před tím, než se nad ním a jeho Grand Soleil 54 zavřela voda. Tento příběh z Jižního oceánu svědčí o tom, že na mořích i dnes plují lidé rytířských charakterů, vedení odvěkou námořnickou etikou.