Nejzajímavější z toho, co přichází
Beneteau First 36. Je to už skoro 15 let, co největší světová loděnice představila nového Firsta v kategorii 30 – 40 stop. Dlouho očekávaná novinka měla mít premiéru v Düsseldorfu. Výstava byla zrušena, ale my si mimořádně zajímavou jachtu představíme i bez ní.
Tvůrčí tým slibuje, že na trh vstupuje sériově vyráběná jachta, která bude schopná překonávat 10 uzlů již ve 12 uzlech větru. A není to jediná zajímavost této jachty.
V roce 2018 loděnice Beneteau koupila slovinskou firmu Seascape, která vyrábí mimořádně úspěšné jachty do délky 27 stop. Tým kolem bývalých závodníků Classe Mini Andraže Mihelina a Kristiana Hajnšeka spolupracoval na všech svých lodích s francouzským designérem Samem Manuardem. A proslýchalo se, že pracují na něčem větším...
Grafika Beneteau
Jachta by měla ochotně přecházet do skluzu.
Od té doby se Sam Manuard posunul mezi světovou designérskou extratřídu, když má za sebou úspěšnou jachtu IMOCA a před sebou několik dalších. Navíc dominuje třídě Class 40. Seascape se přešel pod křídla Beneteau. First 36 je společné dílo této rozšířené spolupráce.
Beneteau se v posledních letech soustředila na turistické jachty a sportovní sektor loděnici unikal. V něm se dobře dařilo menším loděnicím jako Pogo – Structures, nebo JPK. Přitom v minulosti v tomto segmentu dominovala.
Zadání nové lodě bylo jasné. Sportovní výkony na všech kurzech, podobný komfort v podpalubí jako u úspěšné First 40.7 a dlouhý produkční život. Výsledkem je rychlý cruiser a club racer, který není jen rychlý na bočáky, ale skvěle zvládá i VMG kurzy. A létá ve skluzu. Kdo zažil na kajutové plachetnici ten pocit, kdy loď letí ve skluzu, už nechce jinak. Podle výpočtů by novinka měla zvládat 10 uzlů při 12 – 13 uzlech větru.
Grafika Beneteau
Ještě jednou salón...
Aby se toto podařilo, je třeba dodržet navržené parametry ve výrobě. To bývá někdy oříšek. Zde se realizovatelnosti projektu věnovala velká pozornost. Velkou práci odvedla Pure Design and Engineering z Nového Zélandu. Základem celého interiéru a přepážek jsou sendvičové panely z tvrdé pěny. Takto se staví závodní jachty. Například koupací plošina na zádi je z nomexového sendviče a váží 4,5 kg! Vzpomeňte si, že na běžných turistických lodích ji máte problém zvednout.
Uvnitř je jachta na svou délku velmi prostorná díky své šířce. Dřevo je ve vylehčeném interiéru použito k zateplení strohého celku. I když nedominuje, je ho uvnitř stále dost, srovnáme-li to se sportovní konkurencí.
Jachta bude vyráběna v nové loděnici ve Slovinsku. První rok je v plánu 25 kusů, dále se počítá s navýšením kapacity.
Parametry
Grafika Beneteau
Vnitřní uspořádání
Délka 11,0 m
Šířka 3,8 m
Ponor 2,25 m
Výtlak 4800 kg
Balast 1550 kg
Plocha plachet proti větru 80 m2
Plocha plachet po větru 180 m2
Základní cena 198 000 EUR bez DPH
Více informací zde.
1526
Související články
Beneteau First 44
Beneteau First 44
Dlouho to vypadalo, že byla sportovní řada jachet First odstavena na vedlejší kolej. V posledních letech je ale právě v této kategorii velmi živo. Vše začalo koupí slovinské loděnice Seascape. Letos byl spuštěn na vodu revoluční First 36 a nyní je tu model First 44.
Oceanis Yacht 60
Oceanis Yacht 60
Francouzská loděnice Beneteau představila novou vlajkovou loď. Šedesátistopá jachta připomíná na první pohled úspěšný model First Yacht 53. Elegantní trup, nízká splývavá nástavba a výkonná takeláž, to jsou prvky, které přitahují pozornost.
Bemex: Prodej katamaranů předběhl jednotrupé jachty
Bemex: Prodej katamaranů předběhl jednotrupé jachty
Vladislava Bezecného, majitele společnosti Bemex Boot, která je českým prodejcem jachet Beneteau a katamaranů Fountaine Pajot, jsme se zeptali na problémy s dlouhými dodacími lhůtami, s rostoucí cenou jachet, ale také třeba na to, jestli se prodá více katamaranů, nebo jednotrupých jachet.