Search
× Search

Bríza a gradientový vítr

Zatím vždy jsme si vysvětlovali brízu vanoucí za podmínek nulového gradientového větru. Tedy jinak, je bezvětří, ohřeje se země a začne bríza. Jak to ale vypadá, pokud fouká vítr? Dojde ke vzniku brízy?

Nebezpečná medúza u Istrie

V neděli objevili chorvatští potápěči v zátoce Velika Kolumbarica na Istrii nebezpečnou medúzu Pelagia noctiluca (talířovka svítivá), která může způsobit velice nepříjemné požahání.

Jak bezpečně kotvit?

Umíte bezpečně zakotvit? myslím opravdu bezpečně. Připlout do zátoky, vybrat si nejlepší místo a zakotvit tak, aby vaše noční stání bylo bez rizika? Kotvení je jednou z nejdůležitějších součástí jachtingu, ale mnozí při něm dělají ty nejzákladnější chyby, které je pak stojí bezesné...

Jak odhalit ucpaný fekální tank

Přibíráte charterovou jachtu, toaleta funguje, to ale neznamená, že nemůže být ucpaný fekální tank. Pokud by tomu tak bylo, zaplatíte při vracení jachty za čištění tanku nejméně 150 EUR. Ať už je vina na vás, nebo nikoli. Jak zjistit, že je fekální tank ucpaný?

Kde čekat brízu?

Minulé díly jsme věnovali vzniku brízy a jejímu stáčení u pobřeží. Nyní si řekneme, kde ji hledat můžeme a kde je to zbytečné. Nejprve se podíváme na ostrov. Nefouká gradientový vítr, pevnina se ohřívá a teplý vzduch stoupá vzhůru. Vznikne na ostrově bríza? Pokud ano, kde bude silnější a kde...

Ucpaný fekální tank: metoda Pacák

Jak zprovoznit ucpaný fekální tank? Zeptali jsme se Jirky Pacáka, který má dlouholeté zkušenosti s charterem a k charteru patřícímu ucpávání fekálních tanků. Vzhledem k horší finanční situaci charterových firem a s ní souvisícímu horšímu servisu, je možné v letošní sezóně očekávat...
Poslední
Na horu