One design třída na žabích nohou
Italská loděnice Persico představila závodní jachty FLY40 inspirované posledním Americkým pohárem. Chtěla by z nich vytvořit one design třídu, která by měla svůj vlastní závodní okruh.
Italská loděnice vyrábějící závodní jachty se podílela i na stavbě speciálů pro Americký pohár a svoji zkušenost se chystá využít. Výsledkem kooperace s designéry z Amerického poháru je 40 stop dlouhá závodní jachta, která je určená pro pětičlennou posádku a měla by být schopna dosahovat rychlosti rovnající se trojnásobku rychlosti větru. Výtlak jachty se má pohybovat jen kolem 1600 kg, z toho 400 kg bude činit balast v kýlu. Právě kýlem se bude nejvíce lišit od jachet AC75.
FLY40 by měla začínat létat již při větru o rychlosti 7,5 uzlu. Už v těchto podmínkách by mohla být schopna se dle polárního diagramu rozjet až na 25 uzlů. Ve větru o rychlosti 20 uzlů by to mělo být 40 uzlů.
Vypadá to jako zajímavý projekt, který ale nebude pro každého. Zajímavé bude sledovat, jestli se vůbec uchytí, nebo zůstane jen u hezké prezentace.
Parametry
Celková délka 11,8 m
Šířka 3,4 m
Ponor 3,25 m
Výtlak 1600 kg
Cena nebyla zveřejněna
Více zde.
1839
Související články
Proč zvláštní kormidla na Charal 2?
Proč zvláštní kormidla na Charal 2?
Srovnáte-li novou jachtu IMOCA Charal 2 s ostatními jachtami třídy, musíte si všimnout ohromného rozdílu v pozici a tvaru kormidel. Dvojice kormidel na jachtě Charal 2 je v podstatě ve středu zádi a kormidla jsou velmi dlouhá a úzká.
One-design nebo box rule?
One-design nebo box rule?
Atraktivní jachty na Volvo Ocean Race? Ale kdeže… Alespoň v posledních ročnících nikoli. Na one-design jachtách příliš mnoho atraktivního není. Jsou jedna jako druhá. Jachty stavěné podle box rule, to je jiná. To je cesta vývoje, cesta vzniku vzrušujících jachet, cesta přirozeného výběru, který je motorem evoluce.
Co o foilech nevíte
Co o foilech nevíte
V časopisu IBI vyšel zajímavý rozhovor o foilech s Quentinem Lucetem z designérské kanceláře VPLP. Mimo jiné i o sériové výrobě jachet s foily. To nejzajímavější z rozhovoru najdete níže.