Ostrůvek v tašce nebo v kontejneru?
Záchranný ostrůvek je jako pás v autě. Většinou ho nepotřebujete. Když ale ano, je to otázka života a smrti. Životní pojistka.
Nebudeme se zabývat tím, jak vybavený ostrůvek potřebujete. Podíváme se nyní jen na to, jak má být zabalený. Prodejci nabízejí dvě možnosti. V klasickém plastovém kontejneru a v tašce. Jeden je dražší a pevnější, druhý lehčí a levnější. Jaký zvolit? Rozdíl v ceně nemusí být zanedbatelný.
Kontejner
K uložení na palubě, kde je vystaven působení živlů, je určen ostrůvek v plastovém kontejneru. Nemusíte se o něj bát. Mořská voda ani sluneční záření mu neuškodí. Na palubě je obvykle upevněno lože na kontejner, ostrůvek je v něm upevněn buď standardně, nebo s hydrostatickou pojistkou, která zajistí jeho uvolnění v případě, že se loď potopí.
Taška (Valise)
Chceme-li ušetřit, koupíme ostrůvek v tašce. Takový ostrůvek však není vhodné nechat na palubě. Taška méně chrání a vhodnější je uskladnění na chráněném místě. Také sluneční záření je prevít a může obal ostrůvku rychle znehodnotit.
Kam uložit tašku?
Při uskladnění ostrůvku na chráněném místě jedna připomínka. Ostrůvek je těžký, špatně se s ním manipuluje a nejspíše bude potřeba ve chvílích, kdy je moře divoké. Proto je třeba opatrně volit místo, kam ho uložit. V batystě na zádi, kam jsme ostrůvek dostali s odřenými prsty, mu sice bude dobře, ale bude nám ku pomoci v okamžiku nouze?
Více informací o ostrůvcích vám poskytne firma fas yachting, která má zastoupení výrobce ostrůvků Plastimo.
7841
Související články
Kurz noční plavby a bezpečného kotvení
Kurz noční plavby a bezpečného kotvení
Na podzim jsme připravili nový zdokonalovací kurz pro méně zkušené (nebo méně sebejisté) jachtaře. Tentokrát půjde o kurz noční plavby a bezpečného kotvení. Znovu jde o třídenní kurzy, podobně jako kurzy přístavních manévrů, které budou probíhat v Chorvatsku.
Co nahradí AIS?
Co nahradí AIS?
Automatický identifikační systém AIS byl vyvinut v 90. letech a do provozu se prosazoval v první dekádě nového tisíciletí. Postupem let se stával díky silnějším vysílačům, aktualizacím softwaru a dalším inovacím stále spolehlivějším. Nyní se chystá hlubší integrace AIS s ostatními prostředky námořní komunikace, jejímž výsledkem bude robustní systém výměny dat na moři.
Před bouřkou do přístavu?
Před bouřkou do přístavu?
Na obzoru zahlédnete bouřku. Rychle se přibližuje. Poplujete do přístavu? Nebo raději na volné moře? Jak se rozhodnout?