Search
× Search
Osvědčení pro charter na Baltu zdražilo o 300 procent
Jan Koukal
/ Kategorie: Zajímavosti

Osvědčení pro charter na Baltu zdražilo o 300 procent

Kdo chce pronajímat svou jachtu na německém pobřeží Baltu, musí se připravit na cenový šok. Za osvědčení způsobilosti k charteru majitelé lodí zaplatí několikanásobně více než loni. Důvodem jsou nové tarify tamního plavebního úřadu.

Aby mohli majitelé půjčovat jachty přes charterové společnosti na pobřeží Baltského moře, musejí ze zákona každé dva roky absolvovat technickou prohlídku lodě. Majitel, který nabídl svou jachtu tamní charterové agentuře Privat Charter Ostsee (PCO), byl připraven jako obvykle na částku kolem 85 eur. Proto byl poněkud zaskočen, když byl po ani ne půlhodinové proceduře požádán o 332 eur.

Příběh líčí web německého magazínu Yacht, jehož redaktoři pátrali po zdůvodnění tak razantního zdražení, které lze jen těžko obhájit inflací či růstem cen energií. „Požádali jsme příslušný Vodní a plavební úřad (WSA) o zaslání nového sazebníku. Tam se poplatky za vydání osvědčení pohybují mezi 102 a 562 eury. Podle úřadu se nadřazené Generální ředitelství vodních a plavebních úřadů zjevně rozhodlo pro střední cestu,“ sdělil Yachtu šéf PCO Rolf Brezinsky.

Nový sazebník vychází z téhož nařízení spolkového ministerstva dopravy z říjny loňského roku, které již umožnilo výrazné zdražení vydávání kapitnáských průkazů.

„Člověk by pochopil, kdyby se poplatky zvedly na dvojnásobek. Ale čtyřnásobek? U dotčených majitelů to vyvolává velké rozhořčení,“ uvedl Brezinsky. Upozornil rovněž na to, že sazebník ani nijak nerozlišuje, zda jde o udělení prvního certifikátu, což vyžaduje zevrubnější prověrku technického stavu lodi, nebo o jeho obnovení, kdy inspekce jen zběžně prohlédne, zda je vše v pořádku.

Yacht se obrátil na WSA v Lübecku s dotazem, čím lze zdůvodnit tak razantní zvýšení, respektive tak obrovské rozpětí cen uvedené ve vyhlášce. Oslovený úřad se odmítl vyjádřit a dotaz postoupil nadřízenému ředitelství vodní a námořní dopravy v Kielu. I tak ale zůstal novinářský dotaz bez odpovědi. Zřejmě se nenašel nikdo, kdo by chtěl vysvětlovat, proč stojí hodina času lodního revizora více než hodina času elitního právníka.

619
Na horu