Pár zajímavých faktů
Největšími loděmi dneška jsou lodě kontejnerové. 400 m délka, šířka 60 m, ponor 16 m (pětipatrová budova) a motory o výkonu 84 000 hp.
Ty úplně největší mají dnes kapacitu přes 21400 TEU. To znamená, že uvezou přes 21400 dvacetistopých kontejnerů.
Na přiložené grafice máme loď Maersk Triple E. Kapacita této lodě je sice o 1000 kontejnerů nižší, než u dnes největších lodí, ale byla jedna z prvních.
Výtlak lodi je 55000 tun. Uveze ale 210 000 tun nákladu. Je vybavena dvojicí motorů, každý o výkonu 42 000 hp. Cestovní rychlost je 16 uzlů, maximální 23 uzlů. Výška kompletní lodě je 70 m. Cena činí 190 mil. USD, když si jich objednáte 20. Za den spotřebuje 80 000 litrů paliva.
Poslední zajímavost se týká lodních šroubů. Jsou dva čtyřlisté, jejich průměr je 9,8 m. To je třípatrový dům...
4210
Související články
24 116 kontejnerů na jedné lodi
24 116 kontejnerů na jedné lodi
V kategorii největších kontejnerových lodí na světě se pořadí mění každou chvíli. Novou rekordmankou je MSC Tessa s kapacitou 24 116 TEU. To je řada kontejnerů z Prahy do Brna, pokud necháme za každým z nich mezeru na kontrolního pracovníka.
Nová největší. První přes 24000 TEU
Nová největší. První přes 24000 TEU
V Číně spustili na vodu novou největší kontejnerovku, první s kapacitou přes 24 000 TEU. Je dlouhá 400 metrů, široká 61,5 metru a ponor má bratru 17 metrů. To je více než pětipatrový dům na sídlišti Lhotka.
Mladší sestra Ever Given ztroskotala
Mladší sestra Ever Given ztroskotala
Ever Forward, mladší a menší sestra kontejnerovky Ever Given, která zablokovala Suez, ztroskotala v USA v zátoce Chesapeake Bay. Rychlostí 13 uzlů najela na mělčinu při vyplouvání z přístavu Baltimore.