Revoluční Pogo 6,50?
Ve francouzské loděnici Structures se rozjely práce na na prototypu nového sériového Poga. Bude to revoluční sériovka.
Designérem revoluční novinky je Guillaume Verdier. To je muž, který pracuje na nových lodích na Volvo, na nových jachtách IMOCA a celé řadě jiných nejúspěšnějších lodí dneška.
Prototyp shrnuje vývoj třídy Mini posledních let. Kulatá příď typu Magnum (s tímto designem přišel před lety David Raison) a foily, které se dnes objevují v jachtingu na všech frontách.
Podobný design se již několik let objevuje v kategorii prototypů, ale mezi sériovými jachtami půjde o revoluci. Uvidíme, jak bude novinka úspěšná. Něco jiného je mít karbonovou jachtu s foily a něco jiného jachtu s foily vyrobenou z klasického laminátu.
Mnozí jachtaři se vyjadřují negativně ke vzhledu jachet s kulatou přídí. Samozřejmě, žádná krása to není, ale na druhou stranu úspěch světí prostředky. A tyto lodě jsou mnohem výkonnější a mají mnohem větší vnitřní objem.
4763
Související články
Jak se trimují foily a kýl na jachtě IMOCA?
Jak se trimují foily a kýl na jachtě IMOCA?
Ve druhém dílu rozhovoru s Milanem Koláčkem se podíváme na to, jak se nastavují foily a jaký to má vliv na let jachty, dozvíme se, co to je tilt kýlu, kolik času závodníci naspí při Fastnetu a samozřejmě také něco o Milanových plánech do budoucna.
Na IMOCE je to náročné a někdy brutální...
Na IMOCE je to náročné a někdy brutální...
Milan Koláček je prvním Čechem, který absolvoval regatu na jachtě IMOCA. Zeptali jsme se Milana, jak závod probíhal, jak náročné byly podmínky, co je na IMOCE nejtěžší, jakých výkonů dosahuje atd. Zítra se něco dozvíme o foilech, jejich trimování o letu nad hladinou a Milanových plánech.
Pohodlí, nebo nižší hmotnost
Pohodlí, nebo nižší hmotnost
Jak má vypadat kokpit závodní offshore jachty? Padesát let se účastnily závodu kolem světa jachty s otevřeným kokpitem, ve kterém byla posádka vystavena atakům větru, deště a vln. Za týden se vše změní a kolem světa vyplují jachty, na kterých jsou kokpity kapotované jako u závodních strojů účastnících se 24 hodin Le Mans. Proč najednou taková změna?