Smrtelná nehoda nedaleko Splitu
Pád z paluby plachetnice se stal osudným šestadvacetiletému mladíkovi z Německa. K nehodě došlo na jižní straně ostrova Šolta nedaleko Splitu. Některé okolnosti nehody jsou stále v šetření.
Mladý Němec spadl z paluby jachty. Proč k pádu došlo, není zatím jasné. Stejně tak není jasné, jak se dostal pod záď k lodnímu šroubu, kde zůstal uvězněn a utrpěl zranění neslučitelná se životem. K nehodě došlo před polednem na charterové jachtě Capella. Na palubě jachty zůstal čtyřiatřicetiletý kapitán a 6 členů posádky.
Na místo ihned vyrazili záchranáři, včetně speciálního oddílu potápěčů. Cílem vyšetřovatelů je, zjistit proč došlo k pádu přes palubu a jak se nešťastný mladík dostal do oblasti propeleru. Vzhledem k šíři dnešních jachet by po pádu z paluby měl skončit vedle boku jachty daleko od propeleru.
Nešťastná událost by měla být pro mnohé důvodem k zamyšlení. Především mladší posádky občas neberou nebezpečí spojená s pohybem na jachtě vážně. To, co se na palubách jachet děje, je někdy dáno neopatrností, jindy jde o úmyslné riskování. Navíc mnohdy hraje roli také alkohol.
Rekreační jachting není nebezpečnou činností, pokud ho sami nebezpečným neuděláme. To je třeba stále mít na mysli.
7317
Související články
Odpovědnost za Baltimore? Vzor Titanic
Odpovědnost za Baltimore? Vzor Titanic
Majitel lodi, která zbourala most v Baltimoru, může čelit gigantickým nárokům na náhradu škod. Nehoda se neobešla bez obětí na životech a vznikly rovněž velké škody v důsledku ochromení námořní i silniční dopravy na východním pobřeží. Jak se na věc dívá legislativa?
Bouřky, vodopády ve Stomorské, ulice divoké řeky
Bouřky, vodopády ve Stomorské, ulice divoké řeky
Včerejší večer ve Stomorské na ostrově Šolta byl hlučný a vlhký. Přecházela studená fronta, vítr hvízdal v lanoví, hromy a blesky, déšť bubnoval s nesmyslnou kadencí.
Předpověď na dnešek: Větrno
Předpověď na dnešek: Větrno
Dnes na Jadranu větrno, Podle meteorologů venku jugo 35 – 45 uzlů. Zítra pro změnu… Velmi větrno! Opět jugo, které by mohlo před frontou vyšplhat až k 50.