Smrtelně nebezpečné
Jak je vidět plachetnice z můstku tankeru? Můžeme být na jachtě semleti pod přídí nákladní lodi, aniž by si toho lidé na můstku všimli? Podívejte se na fotografii z archivu US Coast Guard a bude vám jasné, že je třeba se držet zpátky.
Snímek z můstku 550 stop dlouhého tankeru ukazuje, jak snadno může dojít k nehodě, aniž by o tom na můstku velké lodi věděli. Přitom podmínky jsou téměř ideální. Plachetnice pluje na hladké vodě a má vytažené plné plachty.
Představte si, že fouká vítr 7 – 8 °Beauforta. Moře je bílé pěnou a plachetnice má zarefované plachty. Navíc může jít o nákladní loď dvojnásob dlouhou. Největší kontejnerovky jsou dlouhé 400 metrů a naloženy jsou až po okna na můstku.
Spoléhejte se jen na sebe. Na můstku velké lodi o vás nemusí vědět. A nepomůže ani technika. Na radaru se laminátová loď ztratí a ani na jachtách často používané odražeče nemusí pomoci.
5581
Související články
Jak rychle můžeme plout?
Jak rychle můžeme plout?
Víte, jakou maximální rychlostí můžete na moři plout? 10, 20, 50 uzlů? Tak tedy kolik?
První testy plachet WindWing plní očekávání
První testy plachet WindWing plní očekávání
Nákladní loď Pyxis Ocean o výtlaku 80 000 tun dokončila první testovací plavbu ze Šangaje do Singapuru s nově instalovanými plachtami na palubě. Díky dvojici pevných plachet WindWing vysokých 37,5 metru, by měla být spotřeba snížena až o pětinu.
Teplota vody jako rizikový faktor
Teplota vody jako rizikový faktor
Jachtařům se zdá jachting stejně nebezpečnou činností, jako přecházení Strakonické na světlech na Smíchově u lihovaru. Ano, určité riziko vždy existuje… Takové pojišťovny to ale vidí jinak.