Superrychlý turistický katamaran
Většina běžně vyráběných katamaranů má ve vínku pohodlí. Pokud hledáte rychlost, je třeba se podívat někam jinam. Například do bretaňského Lorientu, kde sídlí loděnice Marsaudon Composites. Na podzim by měl brány loděnice opustit první katamaran ORC 57.
Nový katamaran by měl dokázat překonávat hranici 20 uzlů s lehkostí. Bez problémů tak můžete očekávat v pasátových oblastech denní výkony nad 300 mílemi. Když to přepočtete na plavbu z Kanárů do Karibiku a započítáte rezervu pro horší dny, můžete počítat se 12 dny na oceán.
Aby mohl být katamaran rychlý, musí být především lehký. Více než 18 metrů dlouhý a 9 metrů široký ORC 57 má výtlak jen 11 300 kg a maximální výtlak je 13 900 kg. Výška stěžně nad hladinou je 25,7 m a základní plocha oplachtění je 195 m2. Vnitřní uspořádání může být tříkajutové se dvěma kajutami pro posádku navíc, nebo čtyřkajutové, taktéž se dvojicí kajut pro posádku navíc.
Loděnice Marsaudon vyrábí jachty stvořené pro radost z rychlé plavby. K tomu patří i možnost vzít pínu do ruky a cítit let vodou v dlaních. Katamarany ORC jsou standardně vybaveny kormidelní pákou. Na tomto největším modelu je možné si zvolit i kormidelní kolo.
V Lorientu vyrábí jachty na zakázku. Loděnice má zatím za sebou 28 menších katamaranů. Díky zakázkové výrobě je možné použít při stavbě větší či menší množství karbonu a tím dále jachtu odlehčit.
Parametry
Délka
|
18,38 m
|
Délka trupů
|
17,50 m
|
Délka na vodorysce
|
17,10 m
|
Šířka
|
9,00 m
|
Ponor
|
1,50 / 4,50 m
|
Výtlak prázdné lodi
|
11 300 kg
|
Nádrže na palivo
|
400 l
|
Nádrže na vodu
|
400 l
|
Výkon motorů
|
2 x 57 HP
|
Plocha plachet
|
195 m2
|
Design
|
Marc Lombard
|
Cena od
|
1 085 000 eur BEZ dph
|
Více informací
|
www.marsaudon-composites.com
|
3825
Související články
Ouha. Ne vše se vejde mezi trupy katamaranu
Ouha. Ne vše se vejde mezi trupy katamaranu
Kuriózní případ zpestřil velikonoční svátky nizozemské pobřežní stráži (KNRM). Záchranáři ze stanice Oudeschild na ostrově Texel přijali nouzové hlášení. Po kontaktování postižené lodi nebylo jasné, co je důvodem poplachu - zda loď narazila na útes, či uvízla na mělčině. Po připlutí na místo záchranáři nevěřili svým očím.
Nový katamaran Excess 14
Nový katamaran Excess 14
Novinkou ve světě turistických katamaranů je druhý největší produkt francouzské značky Excess. Jachta pojmenovaná Excess 14 vznikla v designérské kanceláři VPLP, která dlouhá léta dominuje ve světě závodních vícetrupých jachet.
Nejsou stěžně (na lodě IMOCA)
Nejsou stěžně (na lodě IMOCA)
Máte loď IMOCA a nemáte stěžeň. Složitá situace. Stěžně nejsou, Lorima v Lorientu nestíhá vyrábět. A tom se ani nebavíme o tom, kolik takový stěžeň stojí.