Už se řeže...
Úkol zněl jasně. Rozřezat 200 metrů dlouhou a 35 metrů širokou nákladní loď na převoz automobilů na 8 kusů. Snadno se to řekne, ale na flexu to není. Na řadu přišla těžká mechanizace, plovoucí jeřáb a pořádný řetěz.
MS Golden Ray se převrátila a najela na mělčinu v USA v St. Simonis Sound v Georgii. Na palubě bylo naloženo více než 4000 osobních automobilů. Stalo se tak v září 2019.
St. Simons Sound Incident
Řezání trupu.
Vrak lodi je pomalu rozřezáván na kusy. Po dlouhých přípravách se podařilo začít s řezáním nyní, v posledních dnech. Systém řezání je podobný, jako krájení knedlíku nití. Jeřábová loď VB-10,000 natáhne přes kladky řetěz a tím je protahováno tam a zase zpět. Silou větší, než je síla býčí. Řetěz se zařezává do trupu a drtí a řeže vše, co má v cestě. Trup, nástavbu, kýl a dokonce i tisíce automobilů které zůstaly uvnitř.
Podívejte se na několik fotografií z řezání vraku. Je těžko představitelné, že obyčejný řetěz dokáže takto rozříznout ohromnou nákladní loď. Ani řetěz ale nepřežije vše. Poprvé se přetrhl 25 hodin po začátku řezání...
1556
Související články
Na opuštění lodě je dost času
Na opuštění lodě je dost času
2. ledna cca 600 mil severovýchodně od atolu Midway objevila americká pobřežní stráž opuštěnou tchajwanskou rybářskou loď. Jmenuje se Yong Yu Sing No. 18. Záhadou je, že na palubě není ani stopa po posádce.
Co dokáže šlendrián na palubě
Co dokáže šlendrián na palubě
25. července narazila nákladní loď Wakashio na pobřeží nepřehlédnutelného ostrova Mauricius. Loď se rozlomila a 1000 tun paliva způsobilo ekologickou katastrofu. Příčina nehody je naprosto absurdní.
Škoda za 200 milionů USD
Škoda za 200 milionů USD
Kontejnerovka ONE Apus ztratila v bouři 1816 kontejnerů. Situace na palubě připomínala se škodolibostí rozprášenou dětskou stavebnici. Byla to však drahá hra. Podle odhadů se škoda vyšplhá až na 200 milionů USD.