Variace na přívěsný motor
Potřebujete přívěsný motor na dinghy a složitost benzínového řešení se vám již zajídá? Možné vás zaujme elektromotor Temo. Netradiční řešení více než motor připomíná pádlo. Výkonem odpovídá benzínovému motoru o výkonu 1,5 HP.
Motor Temo byl vybrán odbornou porotou a získal DAME Award, která je za normálních okolností udělována na veletrhu METS. Vzhledem k drobným problémům s koronavirem byly letošní ceny uděleny virtuálně.
Motor Temo váží 5 kg a vydrží pracovat až 80 minut. Není to mnoho, ale na druhou stranu, co od motoru na dinghy jachtař očekává? Plavba z lodě na břeh obvykle netrvá déle než 10 minut. Výkon motoru je 450 W. Baterie je ukrytá v ovládací rukojeti a je možné ji dobíjet 12, nebo 220 V. Ovládání plynu je podobné jako na rukojeti vrtačky. K dispozici je i magnetická ruční pojistka. Díky poutům, která jsou dodávána jako bezpečnostní prvek chránící před nenechavci, je možné přivázat motor do člunu, nebo kdekoli na kandelábr, když vás cestou od vody bolí ruka.
Cena je 1450 EUR. Není to málo, an druhou stranu odpadávají starosti s benzínem, olejem, údržbou a uložením na zimu. Uložíte-li Temo na zimu do šatny mezi kabáty, možná si toho manželka ani nevšimne. Určitě tam ale neukládejte benzínový přívěsný motor!
Více najdete zde.
3542
Související články
Závěsný elektromotor pro osmimetrovou jachtu
Závěsný elektromotor pro osmimetrovou jachtu
Francouzský výrobce Temo oznámil, že pracuje na větším modelu svého závěsného elektromotoru. Po 450wattové verzi přichází s variantou o výkonu 1 KW. Motor může být alternativou k tradičním spalovacím závěsným motorům jak na gumácích, tak na malých plachetnicích. Na trhu by se měl objevit v únoru příštího roku, firma už ale přijímá objednávky.
Medúza místo propeleru
Medúza místo propeleru
Málokdy vypadá nový pohonný systém tak bizarně jako v případě závěsného motoru z Francie s názvem Fin5. Nejprve zaujme design hlavy motoru, který připomíná futuristické vize z šedesátých let. To hlavní se ale děje v podvodní části - místo propeleru má motor prstencovou trysku s membránou.
Elektromotor na palubě
Elektromotor na palubě
Každá plachetnice má na palubě větší či menší pomocný člun. Říkejme mu dinghy. Obvykle s motorem. Se spalovacím motorem. Není ale čas vyměnit těžký, špinavý, údržbu vyžadující a často poruchový motor za čistý elektromotor?