Variace na přívěsný motor
Potřebujete přívěsný motor na dinghy a složitost benzínového řešení se vám již zajídá? Možné vás zaujme elektromotor Temo. Netradiční řešení více než motor připomíná pádlo. Výkonem odpovídá benzínovému motoru o výkonu 1,5 HP.
Motor Temo byl vybrán odbornou porotou a získal DAME Award, která je za normálních okolností udělována na veletrhu METS. Vzhledem k drobným problémům s koronavirem byly letošní ceny uděleny virtuálně.
Motor Temo váží 5 kg a vydrží pracovat až 80 minut. Není to mnoho, ale na druhou stranu, co od motoru na dinghy jachtař očekává? Plavba z lodě na břeh obvykle netrvá déle než 10 minut. Výkon motoru je 450 W. Baterie je ukrytá v ovládací rukojeti a je možné ji dobíjet 12, nebo 220 V. Ovládání plynu je podobné jako na rukojeti vrtačky. K dispozici je i magnetická ruční pojistka. Díky poutům, která jsou dodávána jako bezpečnostní prvek chránící před nenechavci, je možné přivázat motor do člunu, nebo kdekoli na kandelábr, když vás cestou od vody bolí ruka.
Cena je 1450 EUR. Není to málo, an druhou stranu odpadávají starosti s benzínem, olejem, údržbou a uložením na zimu. Uložíte-li Temo na zimu do šatny mezi kabáty, možná si toho manželka ani nevšimne. Určitě tam ale neukládejte benzínový přívěsný motor!
Více najdete zde.
1065
Související články
Spotřeba nafty a nabíjení akumulátorů pomocí motoru
Spotřeba nafty a nabíjení akumulátorů pomocí motoru
Jak je to se spotřebou paliva v případě, že potřebujete dobíjet baterky pomocí alternátoru? Kolik nafty je třeba počítat na hodinu dobíjení?
Jaká je spotřeba plachetnice při plavbě na motor
Jaká je spotřeba plachetnice při plavbě na motor
Jaká je spotřeba plachetnice při plavbě na motor v závislosti na otáčkách motoru? Je lepší plout na 2000 otáček, nebo na 2500? Co je nejúspornější?
Největší motor na světě
Největší motor na světě
Lodní motor. Skoro 23 metrů dlouhý, 16 metrů vysoký o hmotnosti 2140 tun. Má výkon 85 600 koní a unikátní je tím, že může spalovat jak diesel, tak zemní plyn. Díky tomu snižuje emise o desítky procent v porovnání s klasickým dieselovým motorem.