Vyvázání v přístavu do bouřlivého počasí
Jste vyvázáni v přístavu nebo maríně a předpověď slibuje bouřlivé počasí. Jak jachtu vyvázat, aby bylo stání v přístavu bezpečné a pohodlné?
Možná se vám to už stalo. Stojíte v přístavu u mola a do přídě se opírá velmi silný vítr. Jachta se každou chvíli rozpohybuje a poletuje zprava doleva tak, že se uvnitř bez opory ani nepostavíte. V takové situaci je obtížné i spaní.
Jak jachtu uklidnit? Jak zabránit nepříjemným pohybům? Je to překvapivě snadné.
Stačí dvě kratší vyvazovací lana. Vedle záďových vyvazovacích lan použijeme také záďové springy. Jsou to lana, která jsou vedena křížem zprava na zádi doleva na molo a naopak. Tato lana omezí pohyb lodi na minimum. Dříve nesnesitelné pohyby lodě v podstatě eliminují. Odhadem je možné říci, že až o cca 90 %. Pokud byste již na jejich uvázání neměli na vazáku místo, je možné k uvázání použít vinšny.
Springy na zádi mají svůj význam i při dlouhodobém stání jachty. Není to jen o tom, že zmenší výkyvy jachty. Menší výkyvy znamenají také menší razanci pohybů a tím i menší riziko poškození lan a zmenšení namáhání jachty.
4813
Související články
Ceny přístavů ve Splitu a okolí
Ceny přístavů ve Splitu a okolí
Kolik zaplatíte za stání v přístavech Splitsko-dalmatinské županije? A jak dlouho můžete stát v přístavu zdarma?
Před bouřkou do přístavu?
Před bouřkou do přístavu?
Na obzoru zahlédnete bouřku. Rychle se přibližuje. Poplujete do přístavu? Nebo raději na volné moře? Jak se rozhodnout?
Přístav v Durbanu se vzpamatovává z katastrofálních záplav
Přístav v Durbanu se vzpamatovává z katastrofálních záplav
Jihoafrická společnost Transnet postupně obnovuje provoz přístavu v Durbanu. Prudké bouře doprovázené záplavami na začátku tohoto týdne vyřadily tento důležitý článek jihoafrického exportu na dva dny.