Vzpoura na Krku
Ostrované na Krku a obyvatelé Rijeky se bouří. Nelíbí se jim, že mají platit za most na Krk. Proč se nikde neplatí a na Krk ano?
Krčki most byl otevřen 19. srpna 1980. Tehdy nesl jméno Titov most a šlo o světový unikát. Větší z oblouků mostu má rozpětí 416 metrů a do roku 1997 šlo o největší rozpětí betonového mostního oblouku na světě.
Protože šlo o drahý most, bylo rozhodnuto, že se na něm bude platit mýtné. Dnes již je most několikrát zaplacen, ale jednou zavedený poplatek se stále vybírá. A to je důvod ke vzpouře. Před několika dny se otevřel most na Čiovo a je zdarma. Chystá se most na Pelješac a také se za něj nemá platit. Zrušen byl kvůli nevoli místních i poplatek za tunel Sveti Ilija pod pohořím Biokovo.
Proč je vše zdarma a na Krk se platí? Na to se ptají místní. Navíc na Krku je i rijecké letiště. Tedy každá cesta na a z letiště je o poplatek za most dražší.
Tak uvidíme, třeba se podaří poplatek zrušit. Určitě to ale nebude dříve, než po sezóně, to dá rozum.
4286
Související články
Zločin, o kterém se píše
Zločin, o kterém se píše
Na chorvatském ostrově Krk zasahovali příslušníci Policijske postaje Krk ve spolupráci s pracovníky Prve policijske postaje Rijeka a kolegy z Opatije. Je to zločin, o kterém se píše.
Žraloci útočí, ukradená mříž a amfory, kam se podíváš
Žraloci útočí, ukradená mříž a amfory, kam se podíváš
Bláznivý rok nemá konce. Koronavirus útočí z ovzduší a žraloci z mořských hlubin. Mříž je obvykle tím, co brání krádeži. Málokdy je sama předmětem odcizení. A na mořském dně u Ščedra je tolik amfor, že to vypadá na hromadnou dopravní nehodu.
Podjezd pod mostem
Podjezd pod mostem
Podjezd s plachetnicí pod mostem je vždy událostí znervózňující. Vejdeme se, nevejdeme? Jak získat jistotu?
Tato otázka se může někomu zdát na moři nedůležitá, ale jen v Chorvatsku se podjíždí mostů několik a navíc nejde jen o mosty, ale také o natažená elektrická vedení. Jde tedy o otázku důležitosti téměř nejvyšší.