Padesátimetrová megajachta v plamenech
155 stop dlouhou megajachtu Lady MM zachvátil včera brzy ráno požár. Posádka vyslala nouzový signál a pobřežní stráži se podařilo z hořícího vraku zachránit 17 osob. Luxusní megajachta šla nakonec ke dnu.
Posádka jachty vyslala nouzový signál včera v 0600. Loď byla na cestě z Capri do přístavu Porto Cervo na Sardinii. Na místo byly ihned vyslány dva záchranářské vrtulníky.
Jachta, která byla spuštěna na vodu v roce 2003 a prošla kompletní generálkou o 10 let později, shořela do základu a zbytek trupu šel ke dnu. Šlo o 47,5 m dlouhou a 8,9 m širokou jachtu s ponorem 2,5 m. Trup jachty byl vyroben z oceli, nástavba byla hliníková. Lady MM byla určena pro 10 hostů, kteří byli ubytováni v 5 kajutách.
Jachta byla vybavena dvojicí motorů MTU o výkonu 2366 HP každý. Aby mělo na palubě co hořet, bylo v nádržích uskladněno 74 000 l hořlaviny. Cestovní rychlost jachty se pohybovala kolem 13 uzlů a dojezd na plné nádrže se blížil 5500 námořních mil.
Proč k požáru došlo není zatím jasné a je otázkou, jestli se to podaří někdy zjistit. Na vině ale mohlo být zapomenuté polínko, které se vykutálelo z krbu v horním salónu... Výše škody nebyla zveřejněna, ale cena jachty by se mohla pohybovat kolem 15 milionů EUR.
4403
Související články
„Neuhasitelný“ metanol
„Neuhasitelný“ metanol
Jako alternativní palivo se metanol dostává do stále většího počtu lodních nádrží. Proti konvenčním palivům má řadu výhod. Každá mince má však dvě strany. Přestože je naše společnost posedlá bezpečností všeho možného, v případě požární bezpečnosti metanolových pohonných ústrojí zůstávají jisté mezery, jak zjistily testy společnosti Survitec.
Na události bohatý víkend
Na události bohatý víkend
O víkendu bylo na Jadranu veselo. Množstvím nehod připomínaly poslední dny první sněhový poprašek v pražských ulicích. Vedle nehody v Zadaru došlo k dalším.
Zkázu 111stopé jachty způsobily baterie
Zkázu 111stopé jachty způsobily baterie
Vyšetřování loňského požáru jachty MY Siempre, které vedl maltský Úřad námořní bezpečnosti (MSIU), je u konce. Závěr vyšetřovatelů praví, že posádka si nebyla „plně vědoma“ nebezpečí, které představují lithium-iontové baterie na palubě. Ty byly buď původcem, nebo zásadním faktorem požáru.