Dalin v úniku, zbytek se chystá na bouři
Charlie Dalin si jede své a daří se mu. Výborně proplul prvním bezvětřím den po startu Vendée Arctique a ve druhém proplul ideální trasou nejrychleji do větru na druhé straně pásma bez větru.Zatímco ostatní se snažili využít každý závan, on už letěl plnou rychlostí na sever. Zítra čeká startovní pole bouře.
Dalin je jen 2250 mil od východního pobřeží Islandu a na druhého Jeremie Beyoua má náskok 100 mil. Jeho první pozici u ostrova by mohla ohrozit snad jen technická závada. Ostrov bude obeplouvat spolu s tlakovou níží. Současný jižní vítr se bude měnit na jihovýchodní až východní u východního pobřeží ostrova, u severního pobřeží se stočí na severovýchod. Teplota vzduchu klesne na 5°C.
Zbytek startovního pole bude mít náročnější cestu k otočnému bodu. S přechodem tlakové níže zesílí západní vítr až na 50 uzlů. Nízká teplota, vysoká vlhkost a bouřlivý vítr, to je velmi nepříjemná kombinace.
Do vedoucí trojice se znovu dostali favorité. Za Dalinem je Beyou a Ruyant. Čtvrté místo stále drží výborně jezdící nováček Benjamin Ferré. Za ním, jachtař a především dobrodruh Guirec Soudée (dvakrát převesloval Atlantik, strávil sólo zimu na jachtě v Grónsku, kde jedl jen rýži a vajíčka jediné slepice, kterou vzal s sebou).
Polohu lodí najdete zde.
761
Související články
Herrmann se dočkal. Extrémní Malizia na vodě
Herrmann se dočkal. Extrémní Malizia na vodě
Tahle událost ze západu Francie vzbudila ohlas hlavně v Německu. Nová jachta Malizia - Seaexplorer, na níž se chystá Boris Herrmann vyplout za dva roky do závodu Vendée Globe, má být nejrychlejší lodí kdy postavenou pro německého jachtaře. Minulý týden byla ve francouzském Lorientu spuštěna na vodu.
Proč zvláštní kormidla na Charal 2?
Proč zvláštní kormidla na Charal 2?
Srovnáte-li novou jachtu IMOCA Charal 2 s ostatními jachtami třídy, musíte si všimnout ohromného rozdílu v pozici a tvaru kormidel. Dvojice kormidel na jachtě Charal 2 je v podstatě ve středu zádi a kormidla jsou velmi dlouhá a úzká.
One-design nebo box rule?
One-design nebo box rule?
Atraktivní jachty na Volvo Ocean Race? Ale kdeže… Alespoň v posledních ročnících nikoli. Na one-design jachtách příliš mnoho atraktivního není. Jsou jedna jako druhá. Jachty stavěné podle box rule, to je jiná. To je cesta vývoje, cesta vzniku vzrušujících jachet, cesta přirozeného výběru, který je motorem evoluce.